Ponad 50 osób otrzyma propozycję przeprowadzki na Węgry, ale dotychczas nie wiadomo ilu z nich z tego skorzysta. Ze wstępnych informacji wynika, iż taka oferta nie jest atrakcyjna dla Czechów. To pierwszy etap restrukturyzacji generalnego przedstawicielstwa Fiata w krajach Europy Centralnej i Wschodniej.

Przenosiny do Budapesztu oznaczają znaczne obniżenie kosztów. Węgrzy oferują takim firmom niższe podatki, mniej płaci się za wynajem biur i tańsze są hotele. Tutaj także zlokalizowany zostanie centralny magazyn, w którym zamiast dotychczasowych 3 tys. samochodów zmagazynowanych będzie ok. 10 tys. egz., co ułatwi wybór i przyspieszy realizację zamowień.

Warto wspomnieć, iż wcześniej w Budapeszcie ulokowały swoje przedstawicielstwa takie marki jak Nissan i Opel. Zdaniem analityków podobna drogę może wybrać wkrótce kilku kolejnych importerów.

To pierwszy krok restrukturyzacji Fiata w tej części Europy. Nie są znane jeszcze kolejne zmiany. Nie wiemy także, czy obejmą one polskich importerów Lancii, Fiata i Alfa Romeo.