Chevrolet w ostatnich latach zdominował prestiżową serię wyścigów samochodów turystycznych na świecie i osiągnął w niej wszystko co było możliwe. Liczy mówią za siebie: 3 podwójne tytuły mistrzowskie (w klasyfikacji konstruktorów i kierowców), 68 zwycięstw w wyścigach (23 podwójne i 17 potrójnych), 184 razy zdobyte podium, 36 pole position oraz 61 najszybszych okrążeń w 178 wyścigach. W ośmioletniej karierze Chevroleta w WTCC, jego kierowcy prowadzili też przez 820 okrążeń i zdobyli łącznie 3 580 punktów w klasyfikacji konstruktorów oraz 4 470 punktów w klasyfikacji kierowców.
Wyścigowy zespół Chevroleta został powołany w 2005 roku. Pierwszy samochód Chevrolet Lacetti WTCC notował ponad dwusekundową stratę do zdobywcy pole position. W ostatnim dla marki wyścigu w Makao w listopadzie 2012 roku, Chevrolety Cruze wywalczyły pierwsze trzy miejsca na podium. Tak ogromny postęp w rozwoju auta to efekt starań Chevroleta i zespołu RML.
„Po ponownym wprowadzieniu marki do sprzedaży w Europie w 2005 roku postanowiliśmy podjąć wyzwanie związane z uczestnictwem w WTCC, traktując wyścigi jako poligon doświadczalny dla naszych samochodów. W ciągu kilku lat udało nam się wspiąć na sam szczyt tej serii. Jesteśmy dumni ze zdobycia trzech podwójnych tytułów Mistrza Świata oraz 68 zwycięstw w wyścigach na przestrzeni ośmiu lat. Mistrzostwa WTCC były doskonałą okazją do zaprezentowania marki Chevrolet i modelu Cruze w Europie oraz na innych rynkach całego świata” - powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.
„Kierowcy Chevroleta, Rob Huff, Alain Menu i Yvan Muller, ukończyli zmagania w sezonie 2012 na odpowiednio pierwszym, drugim i trzecim miejscu. Yvan, Rob i Alain są jednak kimś więcej, niż tylko znakomitymi kierowcami. Są doskonałymi ambasadorami marki Chevrolet, ukazującymi ducha rywalizacji Louisa Chevroleta w każdym wyścigu” - dodała Docherty.
Chevrolet i WTCC – kalendarium
2004 – Oficjalne rozpoczęcie serii WTCC oraz programu WTCC Chevroleta w Monako.
2005 – 8-10 kwietnia: Chevrolet Lacetti debiutuje na torze Monza we Włoszech podczas inauguracji WTCC. Kierowcy Chevroleta to Alain Menu, Nicola Larini i Rob Huff. W piątej rundzie sezonu (Meksyk) Huff zajmuje szóste miejsce, a Larini siódme, zdobywając tym samym pierwsze punkty dla Chevroleta.
2006 – Główny cel osiągnięty: zwycięstwo. 21 maja Alain Menu jako pierwszy przekroczył linię mety w wyścigu rozgrywanym na mokrym od deszczu torze w Brands Hatch w Wielkiej Brytanii. Rob Huff odnosi kolejne zwycięstwo w Brnie w Czechach.
2007 – Chevrolet zalicza pierwsze pole position (Menu w Zandvoort w Holandii), pierwsze podwójne zwycięstwo (Menu pierwsze miejsce, a Larini drugie w wyścigu w Zandvoort), pierwszy hat-trick (pierwsza pozycja startowa, zwycięstwo w wyścigu, najszybsze okrążenie), będący zasługą Menu w wyścigu w Pau we Francji oraz pierwsze potrójne zwycięstwo (Menu pierwsze miejsce, Huff drugie miejsce, Larini trzecie miejsce w Porto w Portugalii). Łącznie Chevrolet Lacetti odnosi siedem zwycięstw i zdobywa nieoficjalny tytuł „Królowej ulic”, jako że Chevrolet zwycięża na wszystkich czterech torach ulicznych w kalendarzu WTCC.
2008 – Chevrolet umacnia swoją pozycję trzeciego najsilniejszego zespołu w WTCC, odnosząc pięć kolejnych zwycięstw.
2009 – Debiut nowego Chevroleta Cruze WTCC, który od razu odnosi dwa zwycięstwa (Huff i Larini) w Marrakeszu w Maroko, natomiast w całym sezonie zapisuje na swoim koncie jeszcze cztery zwycięstwa.
2010 – Yvan Muller, francuski as wyścigów i były Mistrz WTCC, zastępuje Nicolę Larini’ego, który wycofuje się z udziału w profesjonalnych wyścigach. Chevrolet Cruze przechodzi kolejne modyfikacje i odnosi siedem zwycięstw, zdobywając ostatecznie tytuł Mistrza Świata w klasyfikacji producentów i kierowców (Yvan Muller). Chevrolet może się też pochwalić wywalczeniem miejsc na podium w 21 z 22 wyścigów.
2011 – Cruze wyposażony w nowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1,6 litra zaprojektowany przez RML potwierdza swoją niezawodność i wydajność. W tym sezonie udało się wywalczyć 21 zwycięstw w 24 wyścigach (w tym sześć potrójnych zwycięstw oraz dziewięć podwójnych), a także łącznie 51 z 72 miejsc na podium. Cruze pozostawał też na prowadzeniu w sumie przez 256 okrążeń oraz zdobył pole position w każdej z dwunastu rund i zanotował 23 najszybsze okrążenia.
2012 – Chevrolet odnosi 20 zwycięstw w 24 wyścigach. Rob Huff zdobywa tytuł Mistrza Świata (413 punktów), zaraz za nim uplasował się Alain Menu z 401 punktami, natomiast Yvan Muller zdobył 393 punkty. Chevrolet ustanowił też rekord, będąc pierwszym konstruktorem, który przekroczył granicę 1 000 punktów i ukończył sezon z wynikiem 1 025 punktów. Na drugim miejscu uplasowało się BMW (650 punktów), a trzecie miejsce zajął SEAT (617 punktów).
Zobacz test Chevroleta Cruze kombi