Marka Forthing powstała w 2001 r. Powołał ją chiński gigant: założony równe 70 lat temu koncern Dongfeng Liuzhou Automobile, który produkcją pojazdów zajmuje się od 1969 r. Modele Forthing wywołały niemałą sensację podczas IAA Mobility 2023, czyli prestiżowego salonu samochodowego w Monachium. Teraz trafiają do Polski.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNa naszym rynku Forthing zaczyna od dwóch samochodów: kompaktowego SUV-a T5 Evo oraz minivana klasy średniej U-Tour. Oto co oferują.
- Przeczytaj także: Spojrzałem na sprzedaż nowych aut w Polsce i jestem w szoku. Także z powodu chińskich modeli
Forthing T5 Evo: polska cena, wyposażenie standardowe, wymiary, silnik
SUV Forthing T5 Evo to rywal np. MG HS, Toyoty RAV4 lub Hyundaia Tucsona. T5 Evo mierzy 456,5 cm długości, 186 cm szerokości i 169 cm wysokości. Rozstaw osi to 271,5 cm, a pojemność bagażnika — 480-1480 l.
Przeczytaj także: Porsche 718 Boxster i Cayman lada chwila znikną z oferty, ale coś zostanie. W tle unijne przepisy
W Polsce Forthing T5 Evo jest dostępny z 1,5-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 197 KM, który już przy 1500 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 285 Nm. W standardzie chiński SUV oferuje m.in.:
- 5-letnią gwarancję (z limitem 150 tys. km);
- automatyczną klimatyzację;
- elektrycznie otwierany panoramiczny dach;
- kamerę cofania;
- system kamer 360 stopni;
- przednie i tylne czujniki parkowania;
- kamerkę (wideorejestrator);
- 10,25-calowy ekran zestawu wskaźników;
- 10,25-calowy wyświetlacz w środkowej konsoli;
- LED-owe reflektory;
- elektryczną regulację i podgrzewanie fotela kierowcy;
- bezkluczykowy dostęp;
- elektrycznie regulowane boczne szyby;
- elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne;
- elektrycznie sterowaną klapę bagażnika;
- 19-calowe aluminiowe obręcze kół
Tak wyposażony Forthing T5 Evo kosztuje w Polsce tylko 126 tys. 900 zł. A jaka jest cena dużego minivana?
Forthing U-Tour: polska cena, wyposażenie standardowe, wymiary, silnik
Forthing U-Tour to minivan klasy średniej. Ma 485 cm długości, 190 cm szerokości, 171,5 cm wysokości oraz 290 cm rozstawu osi. Chiński samochód oferuje siedem miejsc (w komfortowej konfiguracji 2+2+3) i bagażnik o pojemności od 234 do 1086 l. W Polsce U-Tour jest oferowany z turbodoładowanym silnikiem 1.5 o mocy 197 KM i maksymalnym momencie obrotowym 285 Nm (dostępnym przy 1500 obr./min).
- Przeczytaj także: Ile kosztowałyby chińskie samochody, gdyby UE podniosła cło do 25 proc.? Mamy dane
Wyposażenie standardowe Forthinga U-Tour jest jeszcze bogatsze niż w SUV-ie i obejmuje m.in.:
- 5-letnią gwarancję (z limitem 150 tys. km);
- 2-strefową automatyczną klimatyzację;
- elektrycznie otwierany panoramiczny dach;
- skórzaną tapicerkę;
- elektryczną regulację fotela kierowcy w 10 kierunkach;
- elektryczną regulację przedniego fotela pasażera w czterech kierunkach;
- elektryczną regulację foteli drugiego rzędu;
- podgrzewanie i wentylowanie foteli pierwszego i drugiego rzędu;
- kamerę cofania;
- system kamer 360 stopni;
- tylne czujniki parkowania;
- kamerkę (wideorejestrator);
- 10,25-calowy ekran zestawu wskaźników;
- 10,25-calowy wyświetlacz w środkowej konsoli;
- LED-owe reflektory;
- elektrycznie regulowane boczne szyby;
- elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne;
- elektrycznie sterowaną klapę bagażnika;
- 18-calowe aluminiowe obręcze kół
Tak niesamowicie bogato wyposażony blisko 5-metrowy i 7-osobowy minivan kosztuje 149 tys. 900 zł.
Galeria zdjęć
Forthing T5 Evo