W swoim trzecim wydaniu, pionier segmentu kombiwanów – produkowany od 1996 r. – dostępny będzie w dwóch długościach nadwozia: M – 4,40 m oraz XL – 4,75 m. Do wyboru wersje z pięcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. Tylne siedzenia są pojedyncze, można je też pojedynczo składać (przyciskiem w bagażniku).

Przedni fotel pasażera również można złożyć, dzięki czemu uzyskuje się płaską powierzchnię ładunkową o długości do 2,7 metra (wersja krótka nadwozia) lub 3,05 m w wersji XL.

Możliwości przewozowe zwiększa też obszerny bagażnik o pojemności 775 l (zwiększony w nowym modelu o 100 l).

Nowy Berlingo może być wyposażony opcjonalnie w wiele dodatków poprawiających bezpieczeństwo i komfort. Dostępne są m.in.: wyświetlacz Head-up na przedniej szybie, tempomat adaptacyjny, elektryczny hamulce postojowy, kamera cofania, system stabilizacji toru jazdy przyczepy, rozbudowana nawigacja, bezprzewodowe ładowania smartfona.

Dostępne będą także: układ doświetlania zakrętów, bezkluczykowy dostęp do auta, system wspomagania parkowania, kamera cofania, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, układ wykrywający zmęczenie kierowcy.

W nowym Berlingo oferowane będą silniki benzynowe 1.2 PureTech o mocach 110 lub 130 KM oraz diesle 1.5 BlueHDi o mocach 75, 100, 130 KM. Do wyboru skrzynia 6-biegowa manualna lub 8-stpniowy automat.

Nowy Citroen Berlingo wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie 2018 r.