Marka DS jest własnością koncernu PSA. Oficjalnie została utworzona w 2014 roku w Paryżu. Obecnie gama modelowa w Polsce składa się z czterech modeli DS 3, DS 4, DS 4 Crossback oraz DS 5. Wkrótce dołączy do niej także zaprezentowany już w marcu w Genewie DS 7 Crossback. Najnowszy model będzie zarazem pierwszym, który będzie dostępny jedynie w autoryzowanych punktach spełniających normy i standardy marki DS.

W Polsce mają powstać dwa typy obiektów: DS Store i/lub Salony DS. Według Jakuba Dasiewcza, DS Managera w Polsce „osiem wybranych przez nas na tym etapie rozwoju rynków generuje blisko osiemdziesiąt procent sprzedaży samochodów segmentu „premium”. Są to oczywiście największe miasta w Polsce, czyli Gdańsk, Łódź, Warszawa, Poznań, Wrocław, Szczecin, Katowice i Kraków, wraz z naturalnie przypisanymi im najbliższymi powiatami, z których istnieje przypływ klientów.

Fasada DS Store
Fasada DS Store

W ciągu najbliższych 8 miesięcy zainaugurowane zostaną 3 obiekty: DS Store w Krakowie i Katowicach oraz DS Salon w Łodzi, który powstanie przy dotychczasowym obiekcie Citroena.

Kolejne obiekty mają powstać w przyszłym roku. Niektóre są już w budowie, na inne mamy już podpisane listy intencyjne. „Ich otwarcie nastąpi akurat wtedy, kiedy będziemy mieli w ofercie nowego DS7 Crossback. W ten sposób w ciągu dwóch lat będziemy dysponowali planowaną siecią 8 lokalizacji wraz z istniejącym już Salonem DS w Warszawie przy Alei Krakowskiej 206” informuje Sebastian Domeracki, dyrektor Marki Citroen i DS w Polsce.

DS STORE i DS SALON

Nowa sieć punktów sprzedaży DS będzie wyróżniać się odmienną od pozostałych marek Grupy PSA architekturą. Budynki mają wyróżniać się prostotą i elegancją. Wzornictwo nowych obiektów będzie wyróżniało się trzema barwami – ciepłą czerń, bordowym carminem i kolorem szampańskim. Wszystkie DS Store’y i DS Salony będą realizowane według jednakowych standardów obowiązujących na całym świecie.

Przyszłe obiekty DS Store będą też wyposażone w DS Virtual Vision, fotel połączony z okularami 3D. DS. Virtual Vision umożliwi obejrzenie wybranego modelu we wnętrzu i na zewnątrz w dowolnej konfiguracji kolorów lakieru, tapicerki, wyposażenia oraz dekorów. Przy ogromnej liczbie możliwych kombinacji nie ma możliwości, by każdą wybraną wersję obejrzeć w rzeczywistości. Służyć temu ma rzeczywistość wirtualna.