W przypadku niemieckiej limuzyny do sprawdzenia poziomu bezpieczeństwa wykorzystano odmianę 220d w specyfikacji Avantgarde. Z kolei Peugeot 3008 poddany testowi zderzeniowemu miał pod maską silnik 1.6 Hdi, a poziom wyposażenia to Active.
Oba samochody uzyskały maksymalną notę pięciu gwiazdek. Jednak szczątkowe wyniki przedstawiają się różnie dla pojazdów poddanym próbie.
Mercedes zapewnia dorosłym ochronę na poziomie 95 proc., a dzieciom – 90 proc. Z kolei bezpieczeństwo pieszych oceniono na 77 proc. Na końcową notę sklada się jeszcze liczba systemów asystujących, ktore poprawiają bezpieczeństwo podróżowania. Ten element w przypadku Mercedesa został wyceniony na 62 proc.
W przypadku Peugeota 3008 poszczególne wartości są nieco niższe niż w Mercedesie. Bezpieczeństwo dorosłych osób podróżujących tym autem oceniono na 86 proc, a dzieci na 85 proc. Z kolei ochrona pieszych wynosi w tym przypadku 67 proc., a za poziom systemów asystujących przyznano 58 proc.