W serwisie youtube.com dostępne jest wideo opisywanego testu, jednak bliższe informacje nie są niestety dostępne, tak więc film pozostawiamy bez komentarza. Również małe Chery QQ, prawie dokładną kopię Daewoo Matiz, poddano testom zderzeniowym zgodnym z metodyką Euro NCAP (vide fotogaleria).

W Chinach od zeszłego roku przeprowadzane są testy według przepisów NCAP, niestety w bazie danych chińskiego instytutu testowego nie ma modeli testowanych przez Rosjan. Warto przypomnieć, że dotychczas żaden chiński samochód nie uzyskał w testach zderzeniowych pięciu gwiazdek, zawsze były to samochody produkowane w Chinach na mocy współpracy z zagranicznym partnerem. Dodatkowo z porównania wyników poszczególnych modeli wynika, że metodyka chińskich testów jest mniej rygorystyczna niż w Europie, USA i Japonii.

Testom chińskiego instytutu testowego stosującego metodykę NCAP poddano dotychczas jedyny model marki Chery, dokładniej sedan klasy niższej średniej o nazwie A5. Samochód pojawił się na chińskim rynku w zeszłym roku i chodzi o pierwszy chiński model, który dostępny jest także w wersji hybrydowej. W chińskim teście pojazd otrzymał 37,6 pkt i 3 gwiazdki. Z 16 możliwych punktów za uderzenie czołowe w ścianę Chery A5 uzyskało 13,05 pkt (81,6%). Bardzo podobny wynik samochód odnotował podczas uderzenia czołowego z 40-procentowym pokryciem, za który uzyskał 12,84 pkt (80,3%). Najgorzej oceniono zderzenie boczne, za które przyznano 10,67 pkt (66,7%). Niestety bliższych informacji, zwłaszcza dotyczących największych problemów występujących podczas zderzenia, chiński instytut C-NCAP nie podaje.

Samochody mogą w chińskim crashteście uzyskać w sumie 51 pkt. Po 16 punktów za oba zderzenia czołowe oraz zderzenie boczne, 2 pkt za sygnalizację niezapiętych pasów i 1 pkt za obecność bocznych airbagów i kurtyn.

Liczba gwiazdek odpowiadająca poszczególnej puli punktowej:

≥ 50 - 5 gwiazdek z plusem≥ 45 < 50 - 5 gwiazdek≥ 40 < 45 - 4 gwiazdki≥ 30 < 40 - 3 gwiazdki≥ 15 < 30 - 2 gwiazdki< 15 - 1 gwiazdka

Porównanie crashtestów

Uderzenie czołowe do ściany Uderzenie czołowe z 40% pokryciem Uderzenie boczne wózka z deformowalnym przodem
C-NCAP (Chiny) 50 km/h 56 km/h 50 km/h
NHTSA (USA) 56 km/h 62 km/h (27 °)
IIHS (USA) 64 km/h 51 km/h
J-NCAP (Japonia) 55 km/h 64 km/h 55 km/h
Euro NCAP 64 km/h 50 km/h