Kierownictwo giganta AutoWAZ jest przekonane, iż najnowszy i stosunkowo model Łada Granta jest w stanie z powodzeniem konkurować z Dacią Logan. Taką próbą sprawdzenia ma być rozpoczęcie sprzedaży tych samochodów we Francji, Niemczech i Republice Czeskiej. Nie mamy informacji, czy także w przyszłości Łada powróci na polski rynek. Dzisiaj trudno przewidzieć jakie będą efekty sprzedaży. Cudów jednak nie oczekujmy.

Ten mały sedan napędzany jest nie najnowszym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1.6 l o mocy 87 KM przy 5100 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 140 Nm przy 3800 obr./min, który zużywa średnio 6,4 l/100 km. Auto ma długość 4260 mm i masę 1115 kg.

Łada chce powrócić na rynek francuski, na którym odnosiła sukcesy sprzedaży w latach osiemdziesiątych, dzięki powodzeniu modelu Niva. Nowa Łada Granta ma we Francji kosztować 10 900 euro i będzie dostępna w drugiej połowie 2013 roku.

Natomiast do Niemiec i Republiki Czeskiej rosyjski producent dostarczył już pierwszych 20 egzemplarzy. Europejska wersja sedana Łada Granta napędzana jest silnikiem benzynowym 1.6 spełniającym wymagania normy emisji szkodliwych spalin Euro5, a standardowo auto wyposażone jest w m.in. ESP, ABS, BAS i dwie czołowe poduszki powietrzne.

AutoWAZ oczekuje, iż na rynkach europejskich jest w stanie sprzedawać rocznie około 5 tys. egzemplarzy dwóch modeli. W drugim kwartale 2014 roku do oferty dołączy także Łada Kalina2.