Niepochlebny wynik 3 gwiazdek uzyskała wersja podstawowa z zaledwie dwoma poduszkami powietrznymi, dzięki niewielkiej dopłacie za boczne poduszki powietrzne pula gwiazdek zwiększa się o jedną.

Zderzenie czołowe

Dacia Sandero z silnikiem 1,5 dCi ważąca 1105 kg uderzyła z testowaną prędkością 64 km/h w deformowalną przeszkodę, przy czym doszło do popękania złącz spawanych w dolej części słupka A, ale struktura karoserii pozostała stabilna. Głowy podróżnych zostały dobrze wyhamowane poduszkami powietrznymi. Elementy deski rozdzielczej stanowiły niebezpieczeństwo obrażeń kolan i ud obu osób podróżujących na przednich fotelach. Sandero w tej kategorii uzyskało 12 punktów na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Dacia Sandero bez bocznych poduszek powietrznych zapewnia bardzo słabą ochronę klatki piersiowej przy zderzeniu bocznym. W wersji podstawowej Sandero nie poddano testowi, przy którym auto uderza bokiem w słup. W sumie przyznano więc 12 punktów za ochronę pasażerów przy zderzeniu bocznym, a ogólnych 24 punktów za ochronę dorosłych osób oznacza górną granicę 3-gwiazdkowego wyniku.

Jeśli Dacia Sandero wyposażona jest w boczne poduszki powietrzne, w aucie znajdziemy również napinacze pasów bezpieczeństwa i lepiej pracujące ograniczniki siły napięcia pasów. Wyniki poprawiają się tak przy zderzeniu czołowym, jak i bocznym. Również dzięki temu Sandero mogło przejść testem uderzenia w słup, uzyskując w sumie 31 punktów i cztery gwiazdki. Oficjalnie Euro NCAP prezentuje jednak słabszy wynik.

Bezpieczeństwo dzieci

Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, ale informacja o włączeniu/wyłączeniu poduszki jest według Euro NCAP niedostatecznie wyświetlona. Za niedostateczną uznano również informację o ryzykach połączonych z zamontowaniem poduszki tyłem do kierunku jazdy, jeśli poduszka powietrzna pasażera nie jest wyłączona. Tak samo krytycznie oceniono słabe wyznaczenie obecności uchwytów ISOFIX na tylnej kanapie.

Ochrona pieszych

Ani zderzak, ani krawędź maski nie uzyskały żadnego punktu za ochronę dolnych kończyn pieszego. Konstrukcję maski silnika oznaczono jako przeważnie słabą pod względem ochrony głowy dorosłego pieszego lub dziecka. W liczbach ocena przyniosła 6 punktów i jedną gwiazdkę.