BUZZ to elektryczny van dla 8 osób, z napędem na 4 koła i mnóstwem elektronicznych systemów. Volkswagen zapewnia, że takie auta będzie oferował po przystępnej cenie od 2025 roku.
Mikrobus ma silniki elektryczne napędzające osobno przednią i tylną oś. Zasięg – po pełnym naładowaniu baterii – 600 km, a więc mniej więcej tyle, ile mogą przejechać samochody z silnikiem spalinowym po zatankowaniu baku do pełna.
Studyjny Volkswagen BUZZ może poruszać się także w trybie autonomicznym – bez udziału kierowcy. Wystarczy wcisnąć znaczek z logo VW na kierownicy, aby ta schowała się w desce rozdzielczej, a auto przeszło w tryb automatycznego prowadzenia. W tym ustawieniu przednie fotele (w tym także kierowcy) można odwrócić tyłem do kierunku jazdy. Rolę kierowcy przejmują w trybie autonomicznym elektroniczne systemy wspomagane przez kamery, czujniki radarowe, czytniki znaków drogowych itp. urządzenia.
Studyjny VW BUZZ nie ma klasycznego kokpitu z deską rozdzielczą, zegarami i wskaźnikami. Kierowca większość informacji ma wyświetlane na przedniej szybie (wyświetlacz Head-up). Inne funkcje, np. klimatyzację czy multimedia obsługuje się za pomocą dużego przenośnego tabletu umieszczonego na prawo od kierownicy.
Samochód ma długość 4942 mm, a rozstaw osi wynosi 3300 mm. Dzięki temu, że akumulatory umieszczono pod podłogą, a fotele można dowolnie konfigurować, wnętrze jest bardzo komfortowe i obszerne. W zależności od potrzeb fotele można przesuwać, obracać, składać. Wnętrze BUZZ-a może spełniać rolę biura, sali konferencyjnej, czy superwygodnej limuzyny.
W galerii kilkanaście zdjęć ilustrujących rozwiązania zastosowane w studyjnym VW BUZZ.