• Celem aktualizacji oprogramowania ma być zmniejszenie przez diesle emisji szkodliwych substancji do atmosfery - poinformowała w piątek agencja Reutera
  • Minister transportu Andreas Scheuer domaga się aby do końca 2018 roku firmy przedstawiły plan rozwiązania problemu z ponad 5 milionami aut, których dotyczy problem nieuczciwego oprogramowania

„Będę naciskał, aby do końca roku aktualizacje objęły 5,3 mln samochodów” - powiedział Scheuer w wywiadzie udzielonym gazecie „Suddeutsche Zeitung”. „Jesteśmy na końcowym etapie prac z 2,5 mln samochodów Volkswagena, których również dotyczy ta sprawa. Poinformowałem inne firmy motoryzacyjne o konieczności przedstawienia przez nie planów działań, jakie zamierzają podjąć na rzecz rozwiązania tej kwestii” - dodał minister.

Przemysł motoryzacyjny w Niemczech obecnie stanowi największą część europejskiej gospodarki, dając zatrudnienie około 800 tys. pracowników. Od 2015 roku boryka się on ze sporymi problemami, które spowodowało m.in. ujawnienie praktyki zaniżania odczytów dotyczących emisji zanieczyszczeń przez napędzane Dieslem samochody Volkswagena produkowane na rynek amerykański.

Niemcy zobowiązały się do aktualizacji oprogramowania w 5,3 mln samochodów z silnikami Diesla do końca tego roku, co ma przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń trafiających do atmosfery o 30 proc.

„Czas się kończy, będę jednak trzymał firmy motoryzacyjne za słowo” - dodał niemiecki minister transportu.

Scheuer zaznaczył także, że sprzeciwiał się objęciem pojazdów z silnikami dieslowskimi zakazami, a także że pojawiły się przesłanki natury technicznej, prawnej i finansowej, które stanowiły mocne argumenty przeciwko kosztownym wymianom części w samochodach objętych problemem.

Kwestia emisji zanieczyszczeń do atmosfery przez auta z silnikami Diesla osiągnęła punkt zwrotny w lutym, kiedy niemiecki sąd zezwolił na wprowadzanie przez władze lokalne w Niemczech zakazów poruszania się w miastach dla diesli emitujących duże ilości szkodliwych substancji. Według ekspertów, wprowadzenie zakazów może zmniejszyć wartość 15 mln obecnie używanych samochodów z silnikami Diesla na rynku wtórnym w Niemczech, który jest największym rynkiem motoryzacyjnym w Europie.