Szef PSA odpowiedzialny za strategię rozwoju Yves Bonnefont zapowiedział, że będzie wspierał tych koncesjonariuszy Citroëna, którzy będą chcieli stworzyć oddzielne powierzchnie do wystawiania samochodów linii DS. Ale to nie wszystko - już w grudniu w Paryżu zostanie otwarty niezależny firmowy salon DS, który ma być wzorcem dla innych. Według Bonnefonta salony DS muszą być m.in. bardzo wysokie, by wystawiane w nich samochody mogły być odpowiednio prezentowane. Szef rozwoju chce, by były to wyjątkowe miejsca. Pierwszy samodzielny salon DS z inicjatywy własnej dilera Citroëna powstał w niemieckim Akwizgranie w kwietniu br. (foto).

Pierwszy niezależny od Citroëna salon DS otworzono w zeszłym roku w Szanghaju. Obecnie w Kraju Środka jest ich aż 54, a do końca 2014 roku liczba ta ma się podwoić. Linia DS jest dla Citroëna bardzo ważna. Tylko wprowadzony w marcu 2010 roku model DS3 sprzedał się w ilości 400 tys. sztuk. PSA zakłada dalszą rozbudowę palety DS o SUV-a (na bazie koncepcyjnego DS-X Con i dużą, klasyczną limuzynę. Obydwa modele powstaną głównie z myślą o rynku chińskim.