Najnowsze 2-drzwiowe wcielenie Mercedesa klasy E ujrzało światło dzienne. Na pierwszy rzut oka ciężko odróżnić go od większej klasy S Coupe albo mniejszej klasy C coupe., jednak przy bliższym poznaniu dotrzegamy detale, które nadają klasie E Coupe jej indywidualny charakter. Przetłoczenia na masce, trzecie małe okno z boku, daleko i delikatnie opadająca linia dachu oraz wąskie tylne światła sprawiają, że w tym nadwoziu klasa E prezentuje się zarazem sportowo, dynamicznie i elegancko.
Od poprzednika, nowego Mercedesa odróżnia nowy kształt przednich reflektorów i zderzaków. We wnętrzu czujemy się jak w limuzynie, a jedyne szczegóły jakie odróżniają otoczenie kierowcy i pasażerów od wersji 4-drzwiowej, to inne fotele oraz nawiewy klimatyzacji stylizowane na turbiny silników odrzutowych. Poza tym mamy tutaj znane ze standardowej E-klasy ekrany, zamiast zegarów, identyczną kierownicę i linie deski rozdzielczej.
Nowe niemieckie coupe nie jest samochodem małym - ma ponad 4,8 m długości oraz ponad 1,8 szerokości. W połączeniu z wysokością wynoszącą 1,43 metra, tworzy to samochód o eleganckiej i dynamicznej linii. Rozstaw osi wynosi teraz 2,87 m, co gwarantuje odpowiednią ilość miejsca dla wszystkich czterech osób.
Na początek Mecedes planuje cztery wersje silnikowe nowego coupe - diesla E 220 d (194 KM) oraz benzyny E 200 (184 KM), E 300 (245 KM) i E 400 4matic (333 KM). Wszystkie wersje korzystać będą z rozwiązań technicznych znanych z limuzyny - mamy więc możliwość zamówienia pneumatycznego zawieszenia zmieniającego nastawy w zależności od preferencji kierowcy oraz całej litanii wyposażenia dodatkowego z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. O przeniesienie mocy na asfalt w każdej wersji silnikowej dba skrzynia 9G-Tronic. W późniejszym terminie możemy spodziewać się wersji E AMG 50 oraz topowej E 63 AMG o mocy przekraczającej 550 KM.
Dokładne dane techniczne prezentujemy w tabeli.
E 220d | E 200 | E 300 | E400 4matic | |
silnik | R4 | R4 | R4 | V6 |
pojemność skokowa (cm3) | 1950 | 1991 | 1991 | 2996 |
Moc (KM przy obr./min) | 194/3800 | 184/5500 | 245/5500 | 333/5250-6000 |
Max. moment obrotowy(Nm przy obr./min) | 400/1600-2800 | 300/1200-4000 | 370/1400-4400 | 480/1600-4000 |
średnia zużycie paliwa (l) | 4.0 | 6.0 | 6.4 | 8.1 |
średnia emisja CO2 (g/km) | 106 | 136 | 147 | 183 |
przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7.4 | 7.8 | 6.4 | 5.3 |
V-Max (km/h) | 242 | 240 | 250 (ogr. elektr.) | 250 (ogr. elektr.) |
Premiera nowego coupe spod znaku gwiazdy zaplanowana jest na styczniowy salon samochodowy w Detroit. Jak Wam się podoba nowa E-klasa? Zapraszamy do komentowania.