Nissan Leaf to auto kompaktowe o długości 4,49 m, szerokości 1,79 m i wysokości 1,54 m. Rozstaw osi wynosi 2,7 metra – wewnątrz jest wystarczająco dużo miejsca nawet dla piątki podróżujących. Do tego bagażnik o pojemności 435 l, z możliwością powiększenia (po złożeniu oparć kanapy) do 1176 l.

Silnik elektryczny napędzający Nissana Leafa ma moc 150 KM i wysoki moment obrotowy (320 Nm). Zapewnia przyspieszenie do setki w 7,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 144 km/h. Została ona ograniczona w celu wydłużenia zasięgu auta na jednym ładowaniu (im wyższa prędkość auta, tym większe obciążenie baterii i krótszy czas jej eksploatacji).

Nissan Leaf w wyposażeniu seryjnym ma dwa przewody do ładowania, oba o długości 6 metrów. Jeden służy do ładowania baterii z gniazda domowego (garażowego) 230 V. Naładowanie baterii od rezerwy do 100 proc. zajmuje 21 godzin.

Drugi przewód służy do połączenia z ładowarką naścienną 32 A. 100 procentowe naładowanie baterii zajmuje w tym przypadku 7 godzin 30 min. To złącze służy do ładowania baterii w garażu w nocy lub w czasie gdy kierowca Leafa przebywa w pracy.

Nissan Leaf ma też złącze do szybkich ładowarek CHAdeMO 50 kW. Takie ładowarki dostępne są coraz częściej na stacjach paliw, na parkingach supermarketów, w garażach publicznych, przy autostradach i trasach szybkiego ruchu. Naładowanie baterii do 80 proc. pojemności zajmuje od 40 do 60 minut.

Nissan Leaf jest autem bezpiecznym. Już w wersji podstawowej ma 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), układy elektryczne ABS, EBD i BA (ten ostatni wspomaga hamowanie). W standardzie oferowane są też układy ostrzegające o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznające znaki drogowe, wykrywające pieszych i rowerzystów, ostrzegające o pojeździe w martwym polu oraz tempomat.

Wyższe wersje Nissana Leafa zostały wycenione następująco:

Acenta – 148 tys. zł

N-Connecta – 159 tys. zł

Tekna – 165 500 zł.

Okres oczekiwania na wersję Tekna wynosi co najmniej 6 miesięcy. Tyle samo trzeba czekać na Leafa z jasną tapicerką.

Jak informuje Nissan, klienci w Europie zamówili już 12 tys. Leafów „z obrazka" – auto w europejskich salonach pojawi się w lutym 2018 r.

Leaf to najpopularniejszy samochód elektryczny. Pierwszą generację oferowaną od 2010 roku kupiło 283 000 klientów.

W galerii zdjęcia Nissana Leafa 2. generacji.