Projekt wspiera Szwedzka Agencja Energii oraz Unia Europejska obejmując swą opieką nowe rozwiązania.

Pierwsze testy zostaną przeprowadzone już w pierwszym kwartale 2012 roku.Dwie z przewidzianych koncepcji będą bazować na Volvo C30 Electric, a trzecia na Volvo V60 Plug-in Hybrid.

Wszystkie auta zostaną wyposażone w trzycylindrowy silnik spalinowy (pracujący na benzynie lub etanolu), silnik elektryczny, generator oraz system odzyskiwania energii kinetycznej.

Pierwszy projekt przewiduje wyposażenie C30 Electric w trzycylindrowy motor o mocy 60 KM umieszczony z tyłu, połączony z generatorem o mocy 40 kW, które zasilają silnik elektryczny osiągający maksymalnie 111 KM, napędzający koła przednie.

Ponadto kierowca otrzymuje możliwość ładowania baterii za pośrednictwem generatora – celem jest zwiększenie zasięgu podczas jazdy na zasilaniu elektrycznym. Taki zestaw pozwala na pokonanie ponad 1 000 kilometrów.

Druga koncepcja również bazuje na C30 Electric w którym zastosowano mocniejszy turbodoładowany silnik spalinowy o mocy 190 KM, który poprzez sześciobiegową automatyczną skrzynię biegów przekazuje napęd na tylne koła.Interesujące jest to, że dzięki dwóm źródłom energii, moc kompaktowego Volvo C30 przekracza 300 koni mechanicznych co pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w mniej niż 6 s.

Trzecia koncepcja oparta jest na modelu V60 Plug-in Hybrid, w którym silniki przeniesiono pod maskę. 111 KM osiągane przez silnik elektryczny jest uzupełniane poprzez silnik benzynowy o mocy 190 KM i generator.Moc przenoszona jest na przednie koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.

Ponadtosilnik spalinowy poprzez generator doładowuje baterie jeśli wystąpi taka potrzeba.Poniżej 50km/h samochód zawsze jest napędzany silnikiem elektrycznym, powyżej tej prędkości silnik spalinowy uruchamia się automatyczne.

Dzięki zastosowaniu technologii Range Extender zasięg auta przekracza 1 000 kilometrów.