Honda Accord jest jednym z takich przypadków.
Accord bryluje przede wszystkim w zakresie ochrony dzieci, chociaż Euro NCAP odejmowało punkty za brak odpowiednich ostrzeżeń i oznaczeń.
Ochrona dorosłych
Kabina pasażerska auta o masie 1477 kg pozostała stabilna. Dane z manekinów wykazały dobrą ochronę kolan i ud kierowcy i pasażera. Honda pokazała, że podróżni o różnych gabarytach ciała siedzący w różnych pozycjach są dostatecznie chronieni. Klatka piersiowa pasażera była obciążona bardziej niż klatka kierowcy, co odbiło się w ocenie.
Test zderzenia bocznego wypadł nieco lepiej, a do zebrania maksymalnej puli punktów pozostało niewiele. W teście uderzenia bokiem w słup do maksimum zabrakło 20 % z powodu nadmiernego obciążenia klatki piersiowej.
Standardowe fotele z tapicerką z tkaniny oferują zaledwie graniczną ochronę kręgów szyjnych.
Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów | ||||||||||
Uderzenie | Czołowe | Boczne | Słup | Od tyłu | Razem | |||||
Jednostka | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Ochrona dorosłych pasażerów | 14,5 | 91% | 7,7 | 96% | 6,4 | 80% | 2,3 | 58% | 31 | 86% |
Ochrona dzieci
Za testy z manekinem półtorarocznego dziecka przyznano prawie maksymalną ilość punktów, od wyniku odjęto zaledwie 0,8 pkt.
Airbag pasażera można wyłączyć, co pozwala na zamontowanie fotelika tyłem do kierunku jazdy. Wymogi Euro NCAP w zakresie wyznaczenia aktualnego stanu aktywności poduszki nie zostały jednak spełnione. Ostrzeżenie przed zamontowaniem fotelika tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce było co prawda obecne, ale nie spełniło warunków Euro NCAP pod względem informacji. Obecność uchwytów ISOFIX na skrajnych miejscach tylnej kanapy jest słabo wyznaczona.
Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci | ||||||||||
Test | Testy dynamiczne | Oznakowanie | Mocowanie | Foteliki - razem | Razem | |||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | - | - | punkty | % |
1,5-roczne | 11,6 | 97% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,6 | 98% | - | - |
3-letnie | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Pojazd | - | 3 | 26% | |||||||
Ochrona dzieci | - | 39 | 79% |
Ochrona pieszych
Przedni zderzak uzyskał maksymalną ilość punktów za ochronę nóg pieszych na obszarach testowanych przez Euro NCAP. Pozostałe obszary wykazywały jednak słabą ochronę. Większość powierzchni maski uzyskała maksymalną liczbę punktów w zakresie ochrony głowy potrąconego dziecka. Jako słabą oceniono ochronę świadczoną przez przednią krawędź maski.
Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych | ||||||||
Test | Głowa | Miednica | Nogi | Razem | ||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Ochrona pieszych | 13,3 | 55% | 0 | 0% | 6 | 100% | 19 | 54% |
Systemy asystujące
System stabilizacji jest częścią wyposażenia podstawowego wszystkich wersji wyposażenia sprzedawanych w Europie. Podobnie jest z sygnalizacją niezapiętych pasów dla obu rzędów siedzeń. Wszystko to odpowiada wymogom Euro NCAP. Punktów nie przyznano za ogranicznik prędkości, którego nie było.
Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące | ||||||||
- | Ogranicznik prędkości | System stabilizacji | Sygnalizacja niezapiętych pasów | Razem | ||||
- | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Systemy asystujące | 0 | 0% | 3 | 100% | 3 | 100% | 6 | 86% |
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Honda Accord uzyskała według nowych kryteriów pięć gwiazdek. Testowany samochód miał nadwozie typu sedan z kierownicą po prawej stronie. Pod maską zamontowany był silnik 2,2 i-DTEC.
Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników | |||||||||
Kategoria | 1 | 2 | 3 | 4 | Razem | ||||
Nazwa | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrana pieszych | Systemy asystujące | Średnia ważona | ||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % | % |
Wyniki | 31 | 86% | 39 | 80% | 19 | 54% | 6 | 86% | 78% |
Liczba gwiazdek | ***** |
Nowa metodyka w skrócie
Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %
Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009) | |||||||||
2009 | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrona pieszych | Systemy asystujące | Średnia ważona | ||||
***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
**** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
*** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
* | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |
<cke:embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/" filename="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Side_1.wmv" src="http://mmpuk.com/Honda_Accord_2008_Side_1.wmv" autosize="0" name="MediaPlayer ShowControls=" 1"="" showdisplay="0" showstatusbar="1" width="450" height="370">