Słupek kierownicy i dolna część konsoli centralnej są relatywnym zagrożeniem dla kolan kierowcy. Podobne ryzyko grozi w czasie kontaktu kolan pasażera z pokrywą schowka. Testowana Mazda nie była wyposażona w airbag kolanowy.

Ochrona klatki piersiowej w czasie uderzenia bokiem w słup została oceniona jako słaba, ponieważ żebra wystawione były wysokiemu obciążeniu. Przy zwykłym uderzeniu bocznym Mazda6 zapewnia umiarkowaną ochronę klatki piersiowej i dobrą ochronę pozostałych części ciała.

Standardowe fotele z tapicerką z tkaniny zapewniają zaledwie graniczną ochronę szyi podczas uderzenia w tył pojazdu.

Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów
Uderzenie Czołowe Boczne Słup Od tyłu Razem
Jednostka punkty % punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona dorosłych pasażerów 12,3 77% 7,7 96% 5,6 70% 2,1 53% 28 77%

Ochrona dzieci

W testach ochrony trzyletniego dziecka Mazda uzyskała maksymalną ilość punktów. Od wyniku dla 1,5-rocznego dziecka potrącono jedynie jedną dziesiątą punktu.

Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, tak więc na przednim fotelu można umieścić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Wymagania Euro NCAP w zakresie informowania o aktualnym stanie aktywności poduszki nie zostały jednak spełnione. Obecność uchwytów ISOFIX na skrajnych siedzeniach tylnej kanapy nie jest jasno wyznaczona.

Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci
Test Testy dynamiczne Oznakowanie Mocowanie Foteliki - razem Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % - - punkty %
1,5-roczne 11,9 99% 4 100% 2 100% 17,9 99% - -
3-letnie 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
Pojazd - 4 32%
Ochrona dzieci - 40 82%

Ochrona pieszych

Ochrona nóg pieszego podczas kontaktu ze zderzakiem Mazdy6 jest dobra. Wynik pogarsza słabsza ochrona prawie całej powierzchni maski silnika podczas kontaktu głowy pieszego. Ochrona podczas uderzenia głowy dziecka o maskę silnika jest graniczna.

Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych
Test Głowa Miednica Nogi Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona pieszych 10,1 42% 1,5 25% 6 100% 18 49%

Systemy asystujące

System stabilizacji jest częścią wyposażenia podstawowego Mazdy6 we wszystkich krajach Europy. Razem z sygnalizacją niezapiętych pasów dla obu przednich i dwóch tylnych siedzeń wyposażenie bezpieczeństwa odpowiada kryteriom Euro NCAP. Z powodu niedostatecznie pracującej sygnalizacji na tylnej kanapie przyznano punkty tylko za przednie fotele, za ogranicznik prędkości nie przyznano żadnych punktów, gdyż nie był on w aucie obecny.

Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące
- Ogranicznik prędkości System stabilizacji Sygnalizacja niezapiętych pasów Razem
- punkty % punkty % punkty % punkty %
Systemy asystujące 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Mazda6 uzyskała według nowej metodyki Euro NCAP pięć gwiazdek. Testowany samochód miał nadwozie typu liftback z kierownicą po prawej stronie. Pod maską znajdował się silnik benzynowy 2,0 l połączony z wyposażeniem Exclusive/Active/TS (nazwa zależna od rynku). Masa własna auta wynosiła 1424 kg.

Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników
Kategoria 1 2 3 4 Razem
Nazwa Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrana pieszych Systemy asystujące Średnia ważona
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty % %
Wyniki 29 81% 39 80% 12 34% 5 71% 70%
Liczba gwiazdek *****

Nowa metodyka w skrócie

Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %.

Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009)
2009 Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszych Systemy asystujące Średnia ważona
***** 75% 70% 25% 60% 70%
**** 60% 55% 15% 40% 55%
*** 30% 30% 10% 25% 45%
** 25% 25% 5% 15% 35%
* 15% 15% 0% 5% 20%