Słupek kierownicy i dolna część konsoli centralnej są relatywnym zagrożeniem dla kolan kierowcy. Podobne ryzyko grozi w czasie kontaktu kolan pasażera z pokrywą schowka. Testowana Mazda nie była wyposażona w airbag kolanowy.
Ochrona klatki piersiowej w czasie uderzenia bokiem w słup została oceniona jako słaba, ponieważ żebra wystawione były wysokiemu obciążeniu. Przy zwykłym uderzeniu bocznym Mazda6 zapewnia umiarkowaną ochronę klatki piersiowej i dobrą ochronę pozostałych części ciała.
Standardowe fotele z tapicerką z tkaniny zapewniają zaledwie graniczną ochronę szyi podczas uderzenia w tył pojazdu.
Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów | ||||||||||
Uderzenie | Czołowe | Boczne | Słup | Od tyłu | Razem | |||||
Jednostka | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Ochrona dorosłych pasażerów | 12,3 | 77% | 7,7 | 96% | 5,6 | 70% | 2,1 | 53% | 28 | 77% |
Ochrona dzieci
W testach ochrony trzyletniego dziecka Mazda uzyskała maksymalną ilość punktów. Od wyniku dla 1,5-rocznego dziecka potrącono jedynie jedną dziesiątą punktu.
Poduszkę powietrzną pasażera można wyłączyć, tak więc na przednim fotelu można umieścić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Wymagania Euro NCAP w zakresie informowania o aktualnym stanie aktywności poduszki nie zostały jednak spełnione. Obecność uchwytów ISOFIX na skrajnych siedzeniach tylnej kanapy nie jest jasno wyznaczona.
Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci | ||||||||||
Test | Testy dynamiczne | Oznakowanie | Mocowanie | Foteliki - razem | Razem | |||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | - | - | punkty | % |
1,5-roczne | 11,9 | 99% | 4 | 100% | 2 | 100% | 17,9 | 99% | - | - |
3-letnie | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Pojazd | - | 4 | 32% | |||||||
Ochrona dzieci | - | 40 | 82% |
Ochrona pieszych
Ochrona nóg pieszego podczas kontaktu ze zderzakiem Mazdy6 jest dobra. Wynik pogarsza słabsza ochrona prawie całej powierzchni maski silnika podczas kontaktu głowy pieszego. Ochrona podczas uderzenia głowy dziecka o maskę silnika jest graniczna.
Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych | ||||||||
Test | Głowa | Miednica | Nogi | Razem | ||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Ochrona pieszych | 10,1 | 42% | 1,5 | 25% | 6 | 100% | 18 | 49% |
Systemy asystujące
System stabilizacji jest częścią wyposażenia podstawowego Mazdy6 we wszystkich krajach Europy. Razem z sygnalizacją niezapiętych pasów dla obu przednich i dwóch tylnych siedzeń wyposażenie bezpieczeństwa odpowiada kryteriom Euro NCAP. Z powodu niedostatecznie pracującej sygnalizacji na tylnej kanapie przyznano punkty tylko za przednie fotele, za ogranicznik prędkości nie przyznano żadnych punktów, gdyż nie był on w aucie obecny.
Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące | ||||||||
- | Ogranicznik prędkości | System stabilizacji | Sygnalizacja niezapiętych pasów | Razem | ||||
- | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Systemy asystujące | 0 | 0% | 3 | 100% | 2 | 67% | 5 | 71% |
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Mazda6 uzyskała według nowej metodyki Euro NCAP pięć gwiazdek. Testowany samochód miał nadwozie typu liftback z kierownicą po prawej stronie. Pod maską znajdował się silnik benzynowy 2,0 l połączony z wyposażeniem Exclusive/Active/TS (nazwa zależna od rynku). Masa własna auta wynosiła 1424 kg.
Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników | |||||||||
Kategoria | 1 | 2 | 3 | 4 | Razem | ||||
Nazwa | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrana pieszych | Systemy asystujące | Średnia ważona | ||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % | % |
Wyniki | 29 | 81% | 39 | 80% | 12 | 34% | 5 | 71% | 70% |
Liczba gwiazdek | ***** |
Nowa metodyka w skrócie
Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %.
Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009) | |||||||||
2009 | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrona pieszych | Systemy asystujące | Średnia ważona | ||||
***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
**** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
*** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
* | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |