Ochrona dorosłych

Podczas zderzenia czołowego kabina pozostała stabilna, słupek A podczas zderzenia przesunął się zaledwie o 3 mm. Kolana i uda pasażerów jadących z przodu podczas zderzenia dobrze chronione są konstrukcją deski rozdzielczej. Dodatkowo producent zadeklarował, że podobną ochronę wnętrze świadczy osobom o różnym wzroście. Podczas zderzenia bocznego doszło do wysokiego parcia na żebra. Po analizie zderzenia bocznego okazało się również, że tylne drzwi były przed otwarciem zabezpieczone tylko drugą zapadką, za co odjęto cenne punkty. Ochrona podróżnych przed obrażeniami szyi podczas uderzenia od tyłu była niska. Do stuprocentowego wyniku zabrakło w każdej dyscyplinie kilku punktów. I tak auto spełniło w tej kategorii 5-gwiazdkowe wymagania.

Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów
Uderzenie Czołowe Boczne Słup Od tyłu Razem
Jednostka punkty % punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona dorosłych pasażerów 14,8 93% 7,1 89% 5,7 71% 2,5 63% 30 84%

Ochrona dzieci

Testy dynamiczne w foteliku 3-letniego dziecka wypadły celująco. Poduszki powietrznej pasażera nie można wyłączyć, tak więc fotelik umieszczony na przednim siedzeniu nie może być ustawiony tyłem do kierunku jazdy. Z powodu braku ostrzeżenia w językach krajów, w których auto jest sprzedawane, nie przyznano punktów. Dalszych punktów nie przyznano za słabe oznaczenie obecności uchwytów ISOFIX na tylnych fotelach.

Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci
Test Testy dynamiczne Oznakowanie Mocowanie Foteliki - razem Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % - - punkty %
1,5-roczne 8,7 73% 4 100% 2 100% 14,7 82% - -
3-letnie 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
Pojazd - 3 25%
Ochrona dzieci - 36 73%

Ochrona pieszych

Zderzak Imprezy oferuje dobrą ochronę podczas kontaktu z dolnymi kończynami pieszego. Jako relatywnie bezpieczną oceniono maskę silnika w razie kontaktu z głową dziecka.

Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych
Test Głowa Miednica Nogi Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona pieszych 16,2 68% 3,6 60% 6 100% 26 72%

Systemy asystujące

System stabilizacji należy do wyposażenia standardowego od lutego 2009. Euro NCAP ostrzega jednak, że dealerzy mogą jeszcze oferować starsze samochody bez tego systemu. Sygnalizacja niezapiętych pasów działa tylko dla fotela kierowcy, za co odejmowano cenne punkty.

Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące
- Ogranicznik prędkości System stabilizacji Sygnalizacja niezapiętych pasów Razem
- punkty % punkty % punkty % punkty %
Systemy asystujące 0 0% 3 100% 1 33% 4 57%

Ogólny wynik: 4 gwiazdki

Wprowadzenie do wyposażenia standardowego systemu stabilizacji trzeba ocenić pozytywnie, ale prestiżową piątą gwiazdkę Impreza utraciła za relatywnie tanią sygnalizację niezapiętych pasów. Gdyby ostrzegała również o pasie pasażera, Impreza mogłaby się pochwalić maksymalnym wynikiem. Obecny stan pozwala na przyznanie jedynie czterech gwiazdek.

Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników
Kategoria 1 2 3 4 Razem
Nazwa Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrana pieszych Systemy asystujące Średnia ważona
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty % %
Wyniki 30 84% 36 73% 26 72% 4 57% 77%
Liczba gwiazdek ****

Nowa metodyka w skrócie

Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %.

Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009)
2009 Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszych Systemy asystujące Średnia ważona
***** 75% 70% 25% 60% 70%
**** 60% 55% 15% 40% 55%
*** 30% 30% 10% 25% 45%
** 25% 25% 5% 15% 35%
* 15% 15% 0% 5% 20%