Ochrona dorosłych
Podczas zderzenia czołowego kabina pozostała stabilna, słupek A podczas zderzenia przesunął się zaledwie o 3 mm. Kolana i uda pasażerów jadących z przodu podczas zderzenia dobrze chronione są konstrukcją deski rozdzielczej. Dodatkowo producent zadeklarował, że podobną ochronę wnętrze świadczy osobom o różnym wzroście. Podczas zderzenia bocznego doszło do wysokiego parcia na żebra. Po analizie zderzenia bocznego okazało się również, że tylne drzwi były przed otwarciem zabezpieczone tylko drugą zapadką, za co odjęto cenne punkty. Ochrona podróżnych przed obrażeniami szyi podczas uderzenia od tyłu była niska. Do stuprocentowego wyniku zabrakło w każdej dyscyplinie kilku punktów. I tak auto spełniło w tej kategorii 5-gwiazdkowe wymagania.
Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów | ||||||||||
Uderzenie | Czołowe | Boczne | Słup | Od tyłu | Razem | |||||
Jednostka | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Ochrona dorosłych pasażerów | 14,8 | 93% | 7,1 | 89% | 5,7 | 71% | 2,5 | 63% | 30 | 84% |
Ochrona dzieci
Testy dynamiczne w foteliku 3-letniego dziecka wypadły celująco. Poduszki powietrznej pasażera nie można wyłączyć, tak więc fotelik umieszczony na przednim siedzeniu nie może być ustawiony tyłem do kierunku jazdy. Z powodu braku ostrzeżenia w językach krajów, w których auto jest sprzedawane, nie przyznano punktów. Dalszych punktów nie przyznano za słabe oznaczenie obecności uchwytów ISOFIX na tylnych fotelach.
Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci | ||||||||||
Test | Testy dynamiczne | Oznakowanie | Mocowanie | Foteliki - razem | Razem | |||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | - | - | punkty | % |
1,5-roczne | 8,7 | 73% | 4 | 100% | 2 | 100% | 14,7 | 82% | - | - |
3-letnie | 12 | 100% | 4 | 100% | 2 | 100% | 18 | 100% | - | - |
Pojazd | - | 3 | 25% | |||||||
Ochrona dzieci | - | 36 | 73% |
Ochrona pieszych
Zderzak Imprezy oferuje dobrą ochronę podczas kontaktu z dolnymi kończynami pieszego. Jako relatywnie bezpieczną oceniono maskę silnika w razie kontaktu z głową dziecka.
Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych | ||||||||
Test | Głowa | Miednica | Nogi | Razem | ||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Ochrona pieszych | 16,2 | 68% | 3,6 | 60% | 6 | 100% | 26 | 72% |
Systemy asystujące
System stabilizacji należy do wyposażenia standardowego od lutego 2009. Euro NCAP ostrzega jednak, że dealerzy mogą jeszcze oferować starsze samochody bez tego systemu. Sygnalizacja niezapiętych pasów działa tylko dla fotela kierowcy, za co odejmowano cenne punkty.
Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące | ||||||||
- | Ogranicznik prędkości | System stabilizacji | Sygnalizacja niezapiętych pasów | Razem | ||||
- | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % |
Systemy asystujące | 0 | 0% | 3 | 100% | 1 | 33% | 4 | 57% |
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Wprowadzenie do wyposażenia standardowego systemu stabilizacji trzeba ocenić pozytywnie, ale prestiżową piątą gwiazdkę Impreza utraciła za relatywnie tanią sygnalizację niezapiętych pasów. Gdyby ostrzegała również o pasie pasażera, Impreza mogłaby się pochwalić maksymalnym wynikiem. Obecny stan pozwala na przyznanie jedynie czterech gwiazdek.
Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników | |||||||||
Kategoria | 1 | 2 | 3 | 4 | Razem | ||||
Nazwa | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrana pieszych | Systemy asystujące | Średnia ważona | ||||
Jednostki | punkty | % | punkty | % | punkty | % | punkty | % | % |
Wyniki | 30 | 84% | 36 | 73% | 26 | 72% | 4 | 57% | 77% |
Liczba gwiazdek | **** |
Nowa metodyka w skrócie
Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %.
Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009) | |||||||||
2009 | Ochrona dorosłych | Ochrona dzieci | Ochrona pieszych | Systemy asystujące | Średnia ważona | ||||
***** | 75% | 70% | 25% | 60% | 70% | ||||
**** | 60% | 55% | 15% | 40% | 55% | ||||
*** | 30% | 30% | 10% | 25% | 45% | ||||
** | 25% | 25% | 5% | 15% | 35% | ||||
* | 15% | 15% | 0% | 5% | 20% |