Przedni słupek przesunął się o niespełna 10 mm do tyłu - podobny wynik zaliczył testowany niedawno Renault Megane, podczas gdy Ford Focus odnotował przesunięcie słupka A zaledwie o 4 mm.

Ochrona wszystkich części ciała kierowcy i pasażera oceniona została jako dobra, do czego przyczynił się airbag kolanowy kierowcy. Podobny poziom ochrony świadczy on osobom o różnych gabarytach ciała siedzącym w różnych pozycjach.

Podczas zderzenia bocznego Golf stracił ułamek punktu za ochronę klatki piersiowej. Volkswagen zareagował na ten fakt zmianą mocowania poduszki powietrznej również w sprzedanych już samochodach.

Standardowe fotele z tapicerką z tkaniny dobrze chronią kręgi szyjne w razie uderzenia od tyłu.

Euro NCAP 2009: Kategoria 1 - Ochrona dorosłych pasażerów
Uderzenie Czołowe Boczne Słup Od tyłu Razem
Jednostka punkty % punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona dorosłych pasażerów 15,7 98% 8 100% 7,7 96% 3,3 83% 35 97%

Ochrona dzieci

Gdyby ochronę dzieci oceniano wyłącznie na podstawie testów dynamicznych, Golf uzyskałby pełną pulę punktów. Jednak środki prewencyjne nie odpowiadały wymogom Euro NCAP, dlatego nie udało się zebrać maksimum.

Komisarze Euro NCAP odjęli punkty za niedostateczne ostrzeżenie przed umieszczeniem fotelika dziecięcego na fotelu pasażera tyłem do kierunku jazdy w sytuacji, kiedy włączona jest poduszka powietrzna. Ostrzeżenie znajduje się na plakietce, którą łatwo odkleić, a dodatkowo widnieje na niej tylko piktogram bez wymaganych ostrzeżeń tekstowych.

Airbag pasażera można wyłączyć, tak więc zamontowanie fotelika przeciw kierunkowi jazdy jest możliwe. Kierowca nie ma jednak dostatecznie jasnej informacji o aktualnym stanie aktywności poduszki. Natomiast wyznaczenie uchwytów ISOFIX i górnego uchwytu Top Tether na tylnej kanapie odpowiada wymogom Euro NCAP.

Euro NCAP 2009: Kategoria 2 - Ochrona dzieci
Test Testy dynamiczne Oznakowanie Mocowanie Foteliki - razem Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % - - punkty %
1,5-roczne 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
3-letnie 12 100% 4 100% 2 100% 18 100% - -
Pojazd - 5 38%
Ochrona dzieci - 41 84%

Ochrona pieszych

Przedni zderzak otrzymał maksymalną ilość punktów za ochronę nóg potrąconego pieszego. Ocena przedniej części maski silnika na niektórych jej obszarach jest dobra, podobnie jak ochrona podczas kontaktu z głową pieszego. Ochrona głowy dorosłego pieszego w wypadku kontaktu z górną częścią maski jest przeważnie słaba.

Euro NCAP 2009: Kategoria 3 - Ochrona pieszych
Test Głowa Miednica Nogi Razem
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty %
Ochrona pieszych 12 50% 3,9 65% 6 100% 22 61%

Systemy asystujące

System stabilizacji jest częścią wyposażenia standardowego we wszystkich krajach europejskich. Sygnalizacja niezapiętych pasów znajduje się wyłącznie na przednich fotelach. Pięć punktów wystarcza na razie do zysku maksymalnej ilości gwiazdek.

Euro NCAP 2009: Kategoria 4 - Systemy asystujące
- Ogranicznik prędkości System stabilizacji Sygnalizacja niezapiętych pasów Razem
- punkty % punkty % punkty % punkty %
Systemy asystujące 0 0% 3 100% 2 67% 5 71%

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Volkswagen Golf VI uzyskał według nowej metodyki Euro NCAP pięć gwiazdek. Testowany samochód o masie 1190 kg wyposażony był w silnik 1,4 l. Golf wyposażony był w przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz airbag kolanowy kierowcy. Na przednich fotelach znajdowały się napinacze pasów bezpieczeństwa z regulacją napięcia.

Euro NCAP 2009 - Podsumowanie wyników
Kategoria 1 2 3 4 Razem
Nazwa Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrana pieszych Systemy asystujące Średnia ważona
Jednostki punkty % punkty % punkty % punkty % %
Wyniki 35 96% 41 84% 22 61% 5 71% 84%
Liczba gwiazdek *****

Nowa metodyka w skrócie

Według nowej metodyki testowany samochód musi uzyskać odpowiednią część z maksymalnej ilości punktów (średnia ważona wszystkich 4 kategorii, patrz ostatni słupek tabelki), ale również odpowiednią część punktów w poszczególnych kategoriach. Konkretne wartości zostały podane w poniższej tabelce. Kategoria 1 (Ochrona dorosłych) tworzy według nowej metodyki 50 % końcowego wyniku, kategoria 2 (Ochrona dzieci) 20 %, kategoria 3 (Ochrona pieszych) również 20 %, a kategoria 4 (Systemy asystujące) pozostałych 10 %.

Procentowa wartość maksymalnej puli punktów potrzebna do uzyskania gwiazdek (2009)
2009 Ochrona dorosłych Ochrona dzieci Ochrona pieszych Systemy asystujące Średnia ważona
***** 75% 70% 25% 60% 70%
**** 60% 55% 15% 40% 55%
*** 30% 30% 10% 25% 45%
** 25% 25% 5% 15% 35%
* 15% 15% 0% 5% 20%

<cke:embed type="application/x-mplayer2" pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/AllDownloads.aspx/" filename="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Side_1.wmv" src="http://mmpuk.com/VW_Golf_2008_Side_1.wmv" autosize="0" name="MediaPlayer ShowControls=" 1"="" showdisplay="0" showstatusbar="1" width="450" height="370">