Rozstaw kół przednich wynosi 1405 mm, a tylnych 1 400 mm. Minimalny prześwit to 150 mm.

Pomimo niewielkich wymiarów zewnętrznych, Alto oferuje bagażnik o pojemności 129. Po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy przestrzeń bagażową z niemal płaską podłogą o pojemności 367 litrów (wg normy VDA).

Aby wspomóc kierowcę w unikaniu potencjalnie niebezpiecznych sytuacji na drodze, Alto jest dostępny z układem Electronic Stability Program (ESP).

W celu redukcji skutków ewentualnych wypadków w konstrukcji nadwozia nowego Alto zastosowano koncepcję Suzuki o nazwie Total Effective Control Technology (TECT), która obejmuje strefę kontrolowanego zgniotu, pochłaniającą energię zderzenia, ramę zawieszenia zbudowaną tak, by rozpraszała energię jak najdalej od osób podróżujących samochodem oraz solidną, sztywną strukturę kabiny.

Sześć poduszek powietrznych SRS (przednie, boczne i kurtyny) redukuje skutki wypadku. Tylne siedzenia wyposażone są w dwa znormalizowane mocowania fotelika dziecięcego typu ISOFIX.

Euro NCAP Suzuki Alto

Suzuki Alto - 3 gwiazdkiBezpieczeństwo dorosłych pasażerów - 55 proc.Bezpieczeństwo przewożonych dzieci - 46 proc.Bezpieczeństwo pieszych - 35 proc.Systemy wspomagające bezpieczeństwo - 29 proc.