Pod maską pracował silnik benzynowy 1,25 l, a masa auta wynosiła 1063 kg. W wyposażeniu nie zabrakło dwóch przednich poduszek powietrznych, napinaczy i ograniczników siły napięcia pasów na przednich siedzeniach, poduszek bocznych i kurtynowych oraz airbagu kolanowego kierowcy.

Zderzenie czołowe

Podczas zderzenia czołowego technicy Euro NCAP wykryli przesunięcie przedniego słupka o 4 mm do tyłu. Manekiny testowe wykazały dobrą ochronę podróżnych, dzięki poduszce kolanowej również w strefie kolan i kości udowych kierowcy. Podobny stopień bezpieczeństwa nowy Ford Fiesta oferuje osobom o różnym wzroście i masie oraz siedzącym w różnych pozycjach. W sumie nowa Fiesta uzyskała 15 punktów na 16 możliwych.

Zderzenie boczne

Słów krytyki nie wzniesiono ani pod adresem następstw zderzenia bocznego. W praktyce oznacza to zysk maksymalnej ilości 16 punktów.

Kolejne dwa punkty Fiesta uzyskała za uderzenie bokiem w słup, przyznano również dwa punkty za sygnalizację niezapiętych pasów. Ogólny wynik 35 punktów odpowiada 5 gwiazdkom za ochronę dorosłych podróżnych.

Bezpieczeństwo dzieci

Naklejka informująca o niebezpieczeństwach połączonych z zamontowaniem na fotelu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy włączonej poduszce powietrznej nie jest zbyt zrozumiała. Dodatkowo można łatwo się jej pozbyć. Obecność uchwytów ISOFIX na tylnych siedzeniach również nie jest jasno wyznaczona. W sumie za ochronę dziecięcych pasażerów nowy Ford Fiesta uzyskał 38 punktów i 4 gwiazdki na pięć możliwych.

Ochrona pieszych

Ochrona jaką oferuje przedni zderzak oceniona została jako dobra. Maska w niektórych miejscach prawdopodobnego kontaktu z głową dziecka oferuje dostateczną ochronę, w wypadku kontaktu z głową dorosłego, górna część maski oferuje słabą ochronę. W sumie przyznano w tej kategorii 20 punktów i 3 gwiazdki na cztery możliwe.