Zmodyfikowane testy zderzeniowe Euro NCAP okazały się trudniejsze dla standardowo skromnie wyposażonych aut. Najniższą ocenę – trzy gwiazdki – otrzymało pięć modeli: SsangYong Tivoli, SsangYong XVL, Fiat Tipo, Toyota Hilux i Suzuki Baleno. Jednak po doposażeniu tych aut w systemy bezpieczeństwa, ostateczny wynik okazał się już sukcesem.
W 2016 r. testom zderzeniowym EuroNCAP poddano 25 samochodów, ale było wśród nich 18 modeli. Najwyższą ocenę – pięć gwiazdek – otrzymało 14 aut.
Mamy już podsumowanie roku 2016 i wiemy, które auta okazały się najbezpieczniejsze. Wyniki porównano w czterech kategoriach: ochrony osoby dorosłej, ochrony dziecka, ochrony pieszego i wyposażenie auta w systemy bezpieczeństwa.
EuroNCAP wyróżniło tylko trzy kategorie, ponieważ w innych testom poddano zbyt mało aut, aby je porównywać.