Historia modelu Baleno w gamie Suzuki zaczęła się w grudniu roku 1994. W momencie prezentacji auto przyjmowało formę 3-drzwiowego hatchbacka, sedana lub kombi oraz funkcjonowało w segmencie C. Ceny zaczynały się od 47 tys. zł. W 1999 roku samochód przeszedł lifting, a w 2007 został wycofany ze sprzedaży.

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno

W roku 2016 Suzuki wprowadziło do segmentu B nowe Baleno. Warto dodać, że inny segment nie oznacza tego, że samochód się skurczył. Najnowsza odsłona tego modelu jest dużo większa od swojego poprzednika. Nadwozie jest dłuższe o 125 mm, szersze o 50 mm i wyższe o 75 mm. Rozstaw osi wzrósł z 2480 mm do 2520 mm.

Pierwsza generacja Suzuki miała bagażnik o pojemności na poziomie 210 litrów. Nowy model Baleno oferuje w konfiguracji podstawowej kufer o pojemności do 355 litrów, który daje też możliwość korzystania m.in. z podwójnej podłogi. Po rozłożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń załadunkowa powiększa się do 1085 litrów. Do tego ma foremny kształt, co zdecydowanie poprawia jej funkcjonalność.

We wnętrzu nowego Baleno bez żadnego problemu zmieszczą się cztery dorosłe osoby. I co ważne, pasażerowie siedzący na tylnej kanapie wcale nie muszą być niscy.

Pomijając większą karoserię i przestronną kabinę, Suzuki Baleno ma jeszcze kilka innych zalet. Model jest niezwykle lekki - m.in. za sprawą zastosowania nowej platformy podłogowej masę pojazdu udało się ograniczyć do zaledwie 865 kilogramów! Silnik 1,2 DualJet wyposażony w unikalny system podwójnych wtryskiwaczy dysponuje mocą 90 koni mechanicznych. Auto rozpędza się do pierwszej setki w 12,3 sekundy oraz spala w cyklu mieszanym tylko 4,2 litra paliwa.

Bazowa wersja Baleno Comfort posiada na pokładzie 6 poduszek powietrznych, system ESP, klimatyzację manualną i pakiet elektryczny. Standardem jest też trzyletnia gwarancja ograniczona przebiegiem na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Cennik nowego Suzuki zaczyna się od 43 900 złotych.