Fabryka w Pomigliano wstrzymała czasowo produkcję Fiata 500L i Panda. Najmniejszy model Fiata nie będzie produkowany od 16 do 27 października, a żaden egzemplarz modelu 500L nie wyjechał z fabryki w okresie od 5 do 9 września 2016 r. Pracodawca w porozumieniu ze związkowcami i pracownikami, wyśle załogę na niepłatne urlopy. Taka decyzja od marca 2014 r. objęła 2000 osób z 4500 załogi.

Nie jest tajemnicą, że włoskie fabryki są najmniej efektywne w całym włosko-amerykańskim koncernie. Znana jest opinia szefa koncernu Sergio Marchionne, który oficjalnie powiedział, że przeniesienie produkcji Fiata z Włoch do innego kraju zz znacznie tańszą siłą roboczą, byłoby dla producenta najbardziej opłacalne. Jednak przeciwko takim radykalnym rozwiązaniom protestują włoskie związki zawodowe i sami pracownicy.

Tymczasem Fiat nadal stara się uatrakcyjniać Pandę. W roku modelowym 2017 auto otrzymało dwie nowe barwy nadwozia i atrakcyjniejsze wzory obręczy z metali lekkich. Zmieniono wzory tapicerek oraz zmodyfikowano elementy deski rozdzielczej. Czy to jednak wystarczy, by zainteresować nowych klientów?