• W 2017 roku zysk koncernu FCA (przed odliczeniem odsetek i podatków) ma sięgnąć 7 miliardów euro
  • Według informacji podanych przez agencję Bloomberga koncern Fiat/Chrysler za pięć lat ma osiągać zysk roczny na poziomie 14-15 miliardów euro
  • Plany mają być osiągnięte dzięki światowej ekspansji SUV-ów spod marki Jeep

Co prawda pełna 5-letnia strategia firmy FCA ma być ogłoszona 1 czerwca tego roku, to według Bloomberga włosko-amerykański koncern zaplanował zyski planuje wzrost zysków do 14-15 miliardów euro rocznie już w 2025 roku.

Według prezesa Marchionne dziś dziś, przed odliczeniem odsetek i podatków za 2017 rok zyski mają być na poziomie 7 mld euro. Wiadomo też, że w ciągu pierwszych dwóch tygodni stycznia wartość koncernu sięgnęła 29,5 mld euro po 28-proc. wzroście.

Jest dobrze, ale ma być jeszcze lepiej

Należąca do FCA marka Jeep ma odpowiadać w przyszłości nawet za 20 proc. światowego rynku SUV-ów, co przekładałoby się na sprzedaż około 5 mln pojazdów rocznie - powiedział Bloombergowi prezes FCA na targach motoryzacyjnych w Detroit. Powodzenie strategii, która zostanie sfinalizowana już przez następcę Marchionnego, umożliwiłoby podwojenie zysków koncernu. Wprowadzone pod koniec 2017 roku przez amerykańskich Republikanów obniżki podatkowe mają zapewnić FCA dalszy miliard dolarów rocznie.

Marchionne powiedział w Detroit, że jego posadę zajmie najpewniej jeden z dyrektorów FCA. Inwestorzy spodziewają się, że nowym prezesem może zostać obecny dyrektor ds. finansowych koncernu, Richard Palmer. Jego rywalami mają być dyrektor Jeepa, Mike Manley, oraz europejski szef Fiata, Alfredo Altavilla. Według Marchionnego poza podawanymi nazwiskami na liście potencjalnych kandydatów jest jeszcze jedna osoba, która dotychczas umyka uwadze prasy.

Włosko-amerykański koncern Fiat Chrysler jest ósmą co do wielkości firmą motoryzacyjną na świecie, powstałą w wyniku fuzji Fiata i Chryslera pod koniec 2014 roku. Głównym udziałowcem FCA jest włoska rodzina Agnelli za pośrednictwem spółki Exor, która kontroluje również spółki Ferrari i CNH Industrial (w przeszłości będące własnością Fiata). Marchionne podejmował również starania o fuzję zadłużonego FCA z amerykańskim General Motors lub niemieckim Volkswagenem, jednak bez powodzenia

Źródło: PAP