Ile razy nie udało Wam się odebrać samochodu z serwisu o umówionej porze? A jak często spóźniliście się z odstawieniem samochodu do stacji ASO? W Fordzie najwyraźniej mają z tym spory problem, bo zajęli się opracowaniem stosownego rozwiązania. Wspólnie z firmą Panasonic Amerykanie opracowali pomysłowy automat do odbioru oraz przyjmowania kluczyków do samochodu.

Automat Smart Service Kiosk ma funkcjonować cała dobę, 7 dni w tygodniu. Po prostu bez przerwy. Jego zadaniem jest odbieranie i zwrot kluczyków. Klient może zatem o dowolnej porze dnia i nocy pozostawić swój pojazd na parkingu przed serwisem, a kluczyki umieścić w depozycie, czyli w nowym urządzeniu opracowanym przez amerykańskich i japońskich inżynierów. Proste?

Pierwsze próby z kioskiem potrwają półtora miesiąca. Ford zaczął je Lafontaine w stanie Michigan.
Pierwsze próby z kioskiem potrwają półtora miesiąca. Ford zaczął je Lafontaine w stanie Michigan.

Sama procedura pozostawienia kluczyków zajmie chwilę. Trzeba wybrać odpowiednią opcję usługi serwisowej, podać swoje dane kontaktowe (email, numer telefonu), zeskanować prawo jazdy (kod QR) i dopiero wówczas pozostawić kluczyk. Na tym nie koniec. Na podstawie zebranych informacji zostanie wygenerowany odpowiedni kod PIN wraz kodem QR, które zostaną przesłane pocztą elektroniczną. Gotowe!

Procedura odbioru jest podobna, jeśli zamierzamy skorzystać z automatycznego kiosku. By otrzymać kluczyk trzeba podać otrzymany kod. W przypadku gdy wykonana usługa serwisowa jest odpłatna, to przed odbiorem klucza należy jeszcze dokonać płatności przy użyciu karty kredytowej. Podobnie jak podczas pozostawienia kluczyka, także odbiór można zrealizować o dowolnej porze.

Pierwsze próby z kioskiem potrwają półtora miesiąca. Ford zaczął je Lafontaine w stanie Michigan. Jeśli wszystko się powiedzie jak zaplanowano firma planuje wprowadzenie odpowiednich automatów w poszczególnych stacjach dealerskich. Na początek dostępne będą usługi obejmujące takie podzespoły jak klimatyzacja, filtry, akumulator, układ hamulcowy, skrzynia biegów, zawieszenie, ogumienie i inne. Lista nie jest jednak zamknięta i zapewne jeszcze się wydłuży.