Sportowy diesel z duzym bagażnikiem? Dlaczego nie - Volkswagen znalazł na to sposób i podczas salonu samochodowego w Genewie zaprezentuje światu Golfa kombi w wersji GTD.

Nie znamy jeszcze wielu szczegółów technicznych nowej wersji kompaktowego niemieckiego kombi ale wiemy już, że mocny diesel to nie jedyny dodatek do wersji GTD. Volkswagen Golf Variant GTD musi prowadzić się lepiej od standardowych wersji - wszak sport do czegoś zobowiązuje. Zwłąszcza, że pod maską Golfa kombi GTD pracuje turbodiesel o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 380 Nn, dzięki czemy Golf Variant GTD przyspiesza do 100 km.h w 7,9 s i według danych producenta zużywa średnio 4,4 l/100 km.

Dlatego też nie dziwi nas fakt, że wraz z mocnym silnikiem wysokoprężnym producent zdecydował się na zamontowanie w tym modelu sportowego obniżonego o 15 mm zawieszenia, oraz co cieszy zmodyfikowanego układu kierowniczego dzięki któremu poprawiono jakość prowadzenia sportowego kombi.

Modyfikacje stylistyczne? Oczywiście, bez nich Golf GTD nie odróżniałby się od standardowych wersji Golfa kombi. Kombi w wersji GTD rozpoznamy po nieco usportowionej przedniej atrapie, oraz przyciemnianych kloszach tylnych lamp i podwójnym końcówkom wydechu.

Nie wiemy jeszcze kiedy auto pojawi się w naszym kraju, ale znamu już cenę na rynku niemieckim gdzie ceny Golfa Varianta GTD zaczynają się od 31 975 Euro.