Toyota Hilux nr 8 ma być bardziej uniwersalna, lepiej nadająca się do codziennego użytku, czy rekreacji, a nie tylko do pracy, chociaż zdolności transportowe czy terenowe też zostały ulepszone. Oto szczegóły.
Na pierwszy rzut oka widać, że pickup wyróżnia się nowocześniejszym designem, zyskał bardziej elegancki wygląd (zwłaszcza w bogatszych odmianach). Nowa generacja Hiluxa będzie oferowana z dwumiejscowym nadwoziem Single Cab, czteromiejscowym Extra Cab oraz pięciomiejscowym Double Cab. Samochód mierzy 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości - jest więc o 75 mm dłuższy, 20 mm szerszy i 45 mm niższy od poprzednika. Skrzynia ładunkowa jest szersza (1645 mm), ale również solidniejsza niż dotychczas. Więcej wytrzymać może też tylna burta.
Jeszcze więcej zmian na lepsze znajdziemy we wnętrzu, któremu coraz bliżej do auta osobowego, zarówno pod względem projektu, wykonania, jak i dostępnego wyposażenia. W centrum deski rozdzielczej znajduje się siedmiocalowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego pojawił się na zestawie wskaźników, pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem. Nowa jest również kierownica, regulowana w dwóch płaszczyznach. Ponadto samochód wyposażono w pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense.
Pod maskę trafił zupełnie nowy silnik 2.4 D-4D, który ma być wydajny i oszczędny. Według producenta zużywa średnio 7,1 litra oleju napędowego na 100 km. Silnik, wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek z intercoolerem, generuje moc 150 KM przy 3400 obr./min. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600–2000 obr./min. Wersja z napędem na dwa koła współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z dołączanym napędem 4x4 i skrzynią rozdzielczą (umożliwia wybór przełożeń szosowych lub terenowych) są dostępne z sześciobiegową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru.
Nowa Toyota Hilux otrzymała nowe podwozie z ramą podłużnicową, zapewniającą o 20% większą sztywność skrętną. Zaprojektowano je z myślą o połączeniu lepszego manewrowania, poprawy komfortu jazdy, ograniczenia hałasu i drgań oraz większego bezpieczeństwa w razie kolizji zwiększą wytrzymałością w trudnych warunkach. Dzięki nowej ramie zwiększono uciąg przyczepy do 3,2 tony.