Nowy Swift w wersji europejskiej zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Genewie, który tradycyjnie odbędzie się na początku marca (dni prasowe 7 i 8 marca). Co już o nim wiemy?

Całkiem sporo. Auto powstało na lżejszej i sztywniejszej platformie Heartect (wykorzystuje ją Baleno), dzięki czemu jego masę własną w porównaniu z poprzednikiem obniżono nawet o 100 kg (w zależności od wersji). Nowa generacja Swifta jest o 10 mm krótsza i niższa od dotychczasowej – ma 3840 mm długości, 1695 mm szerokości i 1500 wysokości. Rozstaw osi zwiększono do 2450 mm.

Suzuki Swift na rynku japońskim (w Europie prawdopodobnie również) będzie oferowane w dwóch wariantach stylistycznych: standardowym i usportowionym RS (u nas być może będzie to Swift Sport), który wyróżnia się inną osłoną chłodnicy z czerwonym pasem, dynamiczniej zaprojektowanymi zderzakami, szerszymi progami bocznymi i delikatnym spojlerem dachowym.

Szokujących rozwiązań nie znajdziemy również we wnętrzu, które zostało zaprojektowane w sposób typowy dla Suzuki. Kokpit jest uporządkowany i czytelny. Główny punkt deski rozdzielczej stanowi siedmiocalowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego z możliwością integracji smartfona. Z udostępnionych zdjęć widać ponadto trójramienną, lekko spłaszczoną u dołu kierownicę oraz kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Zegary pozostały analogowe, ale otrzymały fajny, sportowy detal - „wiszące” wskazówki w pozycji wyjściowej.

Nowa generacja Swifta została wyposażona w pakiet najnowszych systemów Suzuki. O jak najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy w wyższych poziomach wyposażenia będą troszczyć się układ automatycznego hamowania przed przeszkodą, kamera cofania, funkcja ułatwiająca ruszanie na wzniesieniu i aktywny tempomat.

Gama jednostek napędowych będzie składać się z nowego trzycylindrowego silnika 1.0 BoosterJet o mocy 110 KM (dostępny już w Baleno i SX4 S-Cross) i dobrze znanego, 90-konnego benzyniaka 1.2 DualJet. Druga jednostka będzie oferowana w wersji z systemem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Ponadto w Japonii dostępna będzie wersja z napędem na obie osie.

Nowe Suzuki Swift powinno trafić do sprzedaży w Polsce w okolicach połowy 2017 roku.