DS 7 Crossback inauguruje drugą generację modeli DS. W Europie będzie to pierwszy SUV tej marki. Powstał on również z myślą o rynku chińskim, na którym jest już oferowany samochód tego typu – model DS 6.

Nowy SUV ma 4,57 m długości, 1,89 m szerokości i 1,62 m wysokości, więc jest odpowiednich rozmiarów, by odpowiednio się prezentować i zapewnić wygodne warunki podróżowania. Z zewnątrz uwagę zwraca zaawansowany system oświetlenia w technologii LED (tylne światła z efektem 3D).

Wnętrze auta wygląda futurystycznie. Do wyboru będzie aż pięć wersji jego wykończenia – każda z materiałów najwyższej jakości. Dominują w nim dwa duże ekrany – centralny i przed oczami kierowcy zamiast analogowych zegarów. Na szczycie deski rozdzielczej osadzono animowany zegarek, wykonany przez B.R.M Chronographes.

Każdy nowy model DS ma być oferowany w odmianie hybrydowej lub elektrycznej, nie inaczej będzie z DS 7 Crossback, który będzie dostępny jako hybryda 4x4. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 300 KM. Opracowany układ składa się z silnika benzynowego o mocy 200 KM i dwóch silników elektrycznych (jeden umieszczony z przodu, drugi z tyłu - zapewniający napęd na 4 koła). Automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów znajduje się poprzecznie na przedniej osi, między silnikiem spalinowym a elektrycznym. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 12-13 kW/h i mocy 90 kW, umieszczony pod podłogą, więc nie ogranicza on przestronności wnętrza.

Auto może przejechać do 60 km w trybie bezemisyjnym. Pełne naładowanie baterii z domowego gniazdka trwa 4,5 godziny. W przypadku gniazda 32 A (w trybie przyspieszonym), czas ten ulega skróceniu do 2,5 godzin dzięki układowi ładowania o mocy 6,6 kW.

Oprócz hybrydowego zespołu E-Tense, oferowane będą jeszcze trzy turbodołądowane silniki benzynowe (THP 225 KM, THP 180 KM, PureTech 130 KM) oraz dwa silniki Diesla (BlueHDi 130 KM, BlueHDi 180 KM). Mocniejsze motory będą współpracować z ośmiobiegowym „automatem”, który zadebiutuje w SUV-ie DS.

Nowy DS 7 Crossback ma odwoływać się do historii, czyli modelu DS z 1955 roku, nie tylko oryginalnym wyglądem, ale również wysokim komfortem jazdy. A aucie zastosowano aktywne zawieszenie, które jest sterowane obrazem z kamery. Układ DS Active Scan Suspension wykrywa i reaguje z wyprzedzeniem na nierówności nawierzchni sterując w sposób ciągły pracą amortyzatorów.

Na pokładzie zainstalowano również najnowsze systemy bezpieczeństwa i wspomagające kierowcę. Warto wymienić DS Connected Pilot (reguluje prędkość i utrzymuje kurs auta poprzedzającego na danym pasie ruchu) oraz DS Night Vision (kamera na podczerwień wykrywa obecność pieszych i zwierząt na drodze po zmroku). Z kolei system świateł DS Active LED Vision dostosowuje szerokość i zasięg świateł w zależności od prędkości i warunków drogowych.

DS 7 Crossback trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Na 300-konny wariant hybrydowy trzeba będzie zaczekać do wiosny 2019 roku. Nowy model będzie produkowany w Miluzie oraz w chińskich zakładach koncernu PSA w Shenzen.