W najnowszym modelu Mercedes wraca do tradycji – klasa E cabrio to 4-osobowy samochód z klasycznym miękkim dachem. Oczywiście pod maską i w kokpicie znalazły się najnowsze rozwiązania zapewniające komfort i bezpieczeństwo.

Po raz pierwszy kabriolet dostępny jest także z napędem na 4 koła – 4MATIC. W opcji jest także rozwiązanie stosowane przez Mercedesa już od wielu lat w innych modelach cabrio – Airscarf, czyli system ogrzewania karku umieszczony w zagłówkach.

Kabriolet postał na bazie klasy E coupe, ma takie same proporcje. Zawieszenie jest obniżone w porównaniu do sedana o 15 mm, ma to podkreślać sportowy charakter auta. Standardowo klasa E cabrio wyposażana jest w alufelgi z oponami w rozmiarze 17 cali.

Miękki „szmaciany" dach oferowany jest w 4 kolorach: czarnym, ciemnoczerwonym, ciemnoniebieskim i ciemnobrązowym. Oczywiście dach składany i rozkładany jest elektrycznie – trwa to 20 sekund i można to robić w czasie jazdy, do 50 km/h. Gdy dach jest złożony, pojemność bagażnika zmniejsza się z 385 do 310 litrów. Funkcjonalność wnętrza zapewnia m.in. kanapa składana w proporcji 50:50.

Najnowszy kabriolet Mercedesa ma w kabinie (opcjonalne) dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala, na których wyświetlane s wszystkie dane i funkcje. W podstawowej wersji zegary są tradycyjne – analogowe, uzupełnione o 7-calowy wyświetlacz oraz ekran 8,4 cala na panelu środkowym. Sterowanie funkcjami – takie jak w klasie E sedan i kombi. Jest również możliwość sterowania głosowego oraz za pomocą touchpada, który rozpoznaje pismo odręczne.

Klasa E cabrio to auto 4-osobowe z odrębnymi sportowymi fotelami dla każdego pasażera. Nowością są opcjonalne Airscarfy – nawiewy ciepłego powietrza w okolicy karku dla kierowcy i pasażera z przodu. Wszystkie fotele mają funkcję podgrzewania.

Mercedes klasy E cabrio ma 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1428 mm wysokości. Auto jest większe od poprzednika – dłuższe o 123 mm i szersze o 74 mm.

Nowe kabriolety klasy E oferowane będą z automatyczną skrzynią 9G-Tronic. Jako wyposażenie dodatkowe oferowane będzie zawieszenie regulowane Dynamic Body Control oraz możliwość wyboru trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport+, Eco, Indywidual.

Kabriolet oferuje wszystkie systemy, jakie dostępne są we wcześniejszych odmianach klasy E, a więc w sedanie, kombi, coupe.