Genewa to nie największy, ale najbardziej prestiżowy salon samochodowy, dlatego wystawiają się tu wszyscy liczący się na świecie producenci. Obok popularnych marek rynkowych, w Genewie zawsze obecni są „egzotyczni” producenci superaut, jak np. Lamborghini, Ferrari, Koenigsegg, McLaren, Spyker, czy też aut luksusowych – Aston Martin, Bentley, Rolls-Royce.

Od 9 do 19 marca producenci samochodów pokażą na salonie w Genewie swoje najnowsze modele i prototypy. Wcześniej – 7 i 8 marca - trwają dni prasowe, podczas których armia 10 tys. dziennikarzy z całego świata próbuje obejrzeć, opisać, sfotografować i sfilmować to, co producenci przygotowali i do tej pory skrywali w obawie przed konkurencją.

Jakie premiery salonu genewskiego są najciekawsze, wzbudzają największe emocje?

Duże emocje – nie tylko wśród miłośników Hondy – wzbudza nowy Civic Type R zbudowany na bazie Civica 10. generacji. Auto ma pod maską najnowszy silnik Hondy – 2-litrowy, benzynowy turbo. Civic Type R jest autem globalnym – produkowany jest w fabryce Hondy w Swindon (W. Brytania). Trafi do Japonii, USA oraz na rynki europejskie.

Na stoisku Lexusa można podziwiać nową flagową limuzynę LS 500h, czyli w wersji hybrydowej (benzynowego LS500 pokazano w styczniu w Detroit).

Odwiedzając stoisko Rolls-Royce’a warto założyć ciemne okulary – nie tylko z powodu silnych reflektorów oświetlających auta, lecz także z powodu prezentowania modelu Ghost pokrytego lakierem z dodatkiem… sproszkowanych diamentów. Efekt wizualny – niesamowity. Cena – podobnie.

Ferrari prezentuje model 812 Superfast, zastępujący Ferrari F12. Sprint od 0 do 100 km/h trwa tylko 2,9 sekundy! Prędkość maksymalna wynosi ponad 340 km/h. Auto jest napędzane silnikiem V12, umieszczonym za przednią osią. Motor o pojemności 6,5 litra ma 800 KM mocy i 718 Nm momentu obrotowego, współpracuje z siedmiostopniową, dwusprzęgłowa skrzynią biegów. Model 812 Superfast jest pierwszym Ferrari wyposażonym w elektryczne wspomaganie kierownicy. Ponadto ma skrętną tylną oś (Virtual Short Wheelbase) i system sterowania kątem poślizgu (Side Slip Control).

Oczywiście w Genewie są także nowości rynkowe bardziej znanych marek. Tu świętują swoje premiery Ford Fiesta i Fiesta ST – z 3-cylindrowym silnikiem o mocy aż 200 KM. Na stoisku Kii obok dużego Stingera wdzięczy się nowe Picanto, a Niro i Optima kombi występują z napędem hybrydowym typu plug-in (ładowanie baterii z gniazdka). Nissan chwali się nowym Qashqaiem, Seat – nową Ibizą, Volkswagen – Arteonem, modelem zastępującym CC, Volvo pokazuje XC60, a BMW – nową „piątkę” w wersji Touring (kombi).

W galerii prezentujemy najważniejsze nowości salonu genewskiego.

Wszystkie nowości salonu genewskiego znajdziecie na naszej stronie: http://www.auto-swiat.pl/genewa-motor-show-2017