Przed nowym XC60 niełatwe zadanie. Dotychczasowa, pierwsza generacja modelu cieszy się na rynku bardzo dużym zainteresowaniem, również w Polsce jest częstym wyborem.w segmencie SUV-ów premium. Przez 9 produkcji lat sprzedano w sumie prawie milion egzemplarzy. XC60 stanowi dziś ok. 30% globalnej sprzedaży Volvo.
Jednak już najwyższy czas na zmiany. Patrząc na świetne przyjęcie nowych generacji modeli z serii 90, można być spokojnym o nowe XC60. Auto czerpie garściami z większego SUV-a XC90, a będzie przy tym znacznie przystępniejsze cenowo.
Druga generacja XC60 stała się większa, więc pojemniejsza, a jednocześnie lżejsza (średnio o ok. 90 kg). Auto, zbudowane na modułowej platformie SPA, ma 468,8 cm długości. To o 4,4 cm więcej od poprzednika. Rozstaw osi jest aż o 9 cm dłuższy. Prześwit podwozia przy standardowym zawieszeniu wynosi 21,6 cm (wcześniej 23 cm), przy zawieszeniu pneumatycznym – od 21 do do 25 cm w trybie off-road. Pojemność bagażnika wzrosła z 493 do 505 litrów.
Tak jak wszystkie nowe modele Volvo, również nowe XC60 będzie mogło być napędzane wyłącznie dwulitrowymi, czterocylindrowymi silnikami z turbodoładowaniem. Początkowo dostępne będą wyłącznie wersje z mocniejszymi silnikami, napędem na cztery koła, automatyczną skrzynią biegów i tylko z bogatymi wersjami wyposażenia. Do wyboru będą dwa Diesle (D4 190 KM i D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM) oraz dwa benzyniaki (T5 254 KM i T6 o mocy 320 KM, wyposażona w dodatkowy kompresor).
Auto naszpikowano nowoczesnymi technologiami. Bezpieczeństwo jest od zawsze priorytetem dla Volvo. Nowe XC60 potrafi przejąć kontrolę nad torem jazdy (odpowiada za to funkcja Steer Assist dodana do systemu City Safety). Gdy samochód oceni, że samo hamowanie nie wystarczy aby uniknąć zderzenia, przejmie kontrolę nad kierownicą. Unowocześniony system BLIS będzie nie tylko ostrzegał przed pojazdem w martwym polu, ale także zmieni tor jazdy naszego samochodu i uchroni go przed kolizją. W nowym Volvo XC60 opcjonalnie będzie także dostępny system Pilot Assist, który jest wstępem do jazdy w pełni autonomicznej (seryjny w modelach z serii 90). System ten utrzymuje samochód na właściwym pasie ruchu np. na drogach ekspresowych i autostradach. Działa do prędkości 130 km/h.
Nowe Volvo XC60 będzie droższe od poprzedniego modelu. Produkcja ruszy w połowie kwietnia w szwedzkiej fabryce Torslanda pod Goeteborgiem. Bazowe jednostki napędowe, wersje przednionapędowe, manualne skrzynie biegów i podstawowe pakiety wyposażenia będą dołączały do oferty w przyszłym roku.
Nowe Volvo XC60 - polski cennik
Momentum | Inscription | R-Design | |
D4 AWD 2.0/190 KM M/T | 184 500 zł | 203 900 zł | 196 900 zł |
D4 AWD 2.0/190 KM A/T | 193 800 zł | 213 200 zł | 206 200 zł |
D5 AWD 2.0/235 KM A/T | 210 000 zł | 229 400 zł | 222 400 zł |
T6 AWD 2.0/254 KM A/T | 199 000 zł | 218 400 zł | 211 400 zł |
T6 AWD 2.0/320 KM A/T | 226 400 zł | 245 800 zł | 238 800 zł |
T8 AWD 2.0/407 KM A/T | 273 300 zł | 290 800 zł | 293 900 zł |