Nowa Insignia Sports Tourer cechuje się nie tylko bardziej eleganckim i dynamicznym wyglądem, ma być również bardziej praktyczna od dotychczasowego modelu. Samochód stał się większy, więc zaoferuje przestronniejsze wnętrze dla pasażerów i więcej miejsca dla ich bagaży. Jednocześnie inżynierowie zadbali, by auto było lżejsze, co poprawi jego własności jezdne i obniży zużycie paliwa. Masa własna drugiej generacji modelu może być nawet o 200 kg niższa od poprzednika (w zależności od zespołu napędowego i wersji wyposażenia).
Wróćmy do możliwości transportowych nowego kombi Opla. Bagażnik jest o 97 milimetrów dłuższy w porównaniu z poprzednikiem - po złożeniu tylnych siedzeń mierzy 2005 mm. Jego maksymalna pojemność wynosi 1640 litrów (o ponad 100 litrów więcej). Niestety, jeszcze nie wiemy jaka jest jego pojemność standardowa...
Opel Insignia Sports Tourer - nadal wiele niewiadomych
Niemiecki producent z Russelsheim jest również małomówny na temat gamy silnikowej nowej Insignii. Wiemy tylko, że auto będzie dostępne z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz, że w ofercie znajdzie się absolutna nowość w Oplu – ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Początkowo będzie ona montowana wyłącznie w samochodach z napędem na wszystkie koła.
Flagowe kombi Opla będzie można wyposażyć we wszystkie najnowsze rozwiązania i gadżety, takie jak: bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy pod zderzakiem, system multimedialny IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar, reflektory matrycowe IntelliLux LED®, adaptacyjny układ zawieszenia FlexRide, kamera 360 stopni, wyświetlacz Head-up, adaptacyjny tempomat, zestaw siatek i uchwytów do bagażnika FlexOrganizer, asystent pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy czy system ostrzegania o pojeździe zbliżającym się z tyłu.
Przyjmowanie zamówień na Insignię Sports Tourer rozpocznie się już pod koniec lutego, więc już niebawem poznamy cennik nowej generacji flagowego modelu Opla.