New Small Family koncernu Volkswagen jest już na rynku od 2011 roku. W ub. roku lifting przeszedł Volkswagen up!, który także otrzymał nowy trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 TSI. Takiej jednostki napędowej można było oczekiwać od modernizowanej Skody. Wszystko jednak wskazuje na to, iż takiego silnika nie doczekamy się już w tej generacji Citigo. Nadal w ofercie pozostaną trzycylindrowe silniki 1.0 MPI o mocy 60 KM i 75 KM oraz wersja G-Tec o mocy 68 KM na gaz ziemny.
Skoda Citigo FL2017 ma obecnie długość całkowitą 3597 mm (+ 34 mm). Nie zmieniły się pozostałe wymiary zewnętrzne oraz pojemność bagażnika, która wynosi 251 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 951 l.
Lifting objął przednią część nadwozia. Zmodyfikowana została pokrywa silnika, atrapa wlotu powietrza chłodnicy, przednie reflektory, które otrzymały diody do jazdy dziennej. Nowy jest przedni zderzak i kształt świateł mgłowych (poprzednio były okrągłe).
W ramach indywidualizacji można zamówić m.in. 15-calowe obręcze kół z metali lekkich oraz nowy lakier Kiwi. Wciąż w ofercie pozostaje ColourConcept z dachem i obudową bocznych lusterek w kolorze białym lub czarnym.
Modyfikację wnętrza przeprowadzono już w ubiegłym roku. Główną zmianą jest zmodyfikowany panel środkowy i specjalny uchwyt do ładowania telefonów. Można także zamówić wielofunkcyjną kierownicę.
Dzięki aplikacji Move&Fun kierowca dysponujący urządzeniem z systemem iOs lub Android, będzie mógł w samochodzie słuchać muzyki z telefonu lub korzystać z książki kontaktów. Taki komputer pokładowy informuje także o zużyciu paliwa oraz dostarcza innych niezbędnych informacji.
Od roku modelowego 2017 (produkcja od drugiej połowy 2016 r.) Skoda Citigo pod fotelem kierowcy ma m.in. zamontowany składany parasol, praktyczny uchwyt na torbę przed współpasażerem oraz elementy do umocowania przewożonych towarów w bagażniku.
Nowa Skoda Citigo zadebiutuje publicznie podczas marcowego międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie, a pierwsze egzemplarze dotrą do użytkowników na początku czerwca 2017 r.