Pierwsza nazywa się Kodiag Scout i wzorem innych modeli w tej odmianie wyróżnia się bojowym designem. Więcej charakteru dodają zachodzące na zderzaki osłony ochronne podwozia oraz liczne srebrne detale (obramowanie grilla, relingi dachowe, obudowy lusterek bocznych, ramki szyb). Auto zwraca na siebie uwagę również 19-calowymi felgami aluminiowymi.
Przydomek Scout nie jest na wyrost, rzeczywiście oznacza większe zdolności terenowe pojazdu. W tym przypadku napęd 4x4 z funkcją Off-Road i pakietem na bezdroża należą do wyposażenia standardowego. Dzięki niemu SUV ze 194 mm prześwitem i adaptacyjnym zawieszeniem nie boi się opuszczenia asfaltu. W terenie pomogą jego krótkie zwisy, które dają imponujące kąty natarcia (22 stopnie), zejścia (23,1 stopnia) i rampowy (19,7 stopnia). Podjazdy i zjazdy ze wzniesień ułatwiają elektroniczni asystenci.
Drugą nowość stanowi propozycja dla zwolenników sportowej stylistyki. Świadczy o tym już sama nazwa – Sportline. Kodiaq w tym wydaniu ma grill, relingi dachowe, obudowy lusterek i ramki bocznych szyb wykończone w kontrastującym czarnym kolorze. W tylny zderzak wbudowano dwie końcówki układu wydechowego. Na ten dynamiczny wizerunek składają się ponadto obręcze kół ze stopów metali lekkich - standardowo w rozmiarze 19 cali, a na życzenie nawet 20-calowe.
We wnętrzu zamontowano sportowe fotele ze srebrnymi przeszyciami, wykonane częściowo z Alcantary, które zapewnią lepsze trzymanie boczne w zakrętach. Sportowej atmosfery dodają również aluminiowe nakładki na pedały. W Kodiaqu do dyspozycji kierowcy jest aż sześć trybów jazdy, wpływających na pracę poszczególnych podzespołów (Eco, Comfort, Normal, Sport, Individual, Snow).
Skody Kodiaq Scout i Kodiay Sportline pod względem wyposażenia bazują na wzbogaconej wersji Ambition. Oba modele będą oferowana z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, generującymi od 150 do 190 KM. Za dopłatą będzie można zamówić automatyczną, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG.
Materiał powstał we współpracy z marką Skoda.