Nowy model uplasuje się pomiędzy Passatem, oferowanym w różnych wersjach na całym świecie, a flagowym Phideonem, opracowanym specjalnie na rynek chiński.

Volkswagen Arteon niewiele różni się od koncepcyjnego modelu Sport Coupé Concept GTE, pokazanego w Genewie dwa lata temu. Auto przykuwa uwagę sylwetką w sportowym stylu. Większy następca modelu CC będzie też funkcjonalny w codziennym użytkowaniu, dzięki przestronnemu wnętrzu dla pasażerów i dużemu bagażnikowi o pojemności od 563 do 1557 litrów.

„Arteon łączy elementy stylistyczne klasycznego samochodu sportowego z elegancją i przestronnością aut z nadwoziem typu fastback. Jest awangardowym Gran Turismo klasy biznes poruszającym zarówno serce, jak i rozum” - powiedział Klasu Bischoff, główny stylista Volkswagena.

Gama jednostek napędowych będzie składać się z sześciu czterocylindrowych silników z turbodoładowaniem. Do wyboru będą trzy benzyniaki: 1.5 TSI 150 KM z funkcją odłączania cylindrów, 2.0 TSI 190 KM i 2.0 TSI 280 KM) oraz trzy diesle: 2.0 TDI o mocach 150, 190 i 240 KM. Każdy silnik będzie mógł współpracować z 7-stopniową skrzynią DSG, najmocniejsze są standardowo w nią wyposażone oraz w napęd 4Motion. Seryjnie auto ma napęd na przednie koła.

Volkswagen Arteon będzie oferowany w trzech liniach wyposażenia: standardowej, ekskluzywnej Elegance oraz sportowej R-Line. Pozwoli to na konfigurację modelu wedle indywidualnych upodobań.

Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się już latem tego roku.

Materiał powstał we współpracy z marką Volkswagen.