Oprócz znanych producentów samochodów sportowych, jak Porsche, Ferrari, Lamborghini, Maserati czy McLaren swoje supermaszyny wystawiają mniej znane firmy, których roczna produkcja zmieściłaby się w średniej wielkości hali, ale każde z aut warte jest milion lub więcej euro.
W galerii prezentujemy kilkanaście modeli, na widok których każdemu kierowcy mocniej zabije serce. Obejrzyjcie, bo na ulicach tych aut nie zobaczycie!
Niespodzianka z Chin – tamtejszy producent Techrules przygotował superauto spalinowo-elektryczne z napędem o mocy... 1287 KM. Moment obrotowy jest gigantyczny – 2340 Nm! Auto może mieć 2, 4 lub 6 silników elektrycznych. W najmocniejszej wersji przyspiesza do „setki" w 2,5 sekundy, a prędkość maksymalna to 320 km/h. Plan zakłada wyprodukowanie 96 egzemplarzy, po 10 rocznie.
Spyker C8 Spyder . To superauto ma silnik V8 wolnossący o poj. 5 litrów i mocy 600 KM. Napęd na tył, do „setki" przyspiesza w 3,6 s, a jego prędkość maksymalna to 322 km/h. Powstanie tylko 100 szt.
To auto firmuje Emerson Fittipaldi – mistrz F1 w latach 1972 i 1974 oraz zwycięzca Indianapolis w 1989 i 1993 r. Bolid nazywa się EF7 Vision Gran Turismo Concept. Skonstruowała je włoska firma Pininfartina. Karoseria z włókna węglowego, silnik V8 wolnossący o poj. 4,8 litra ma moc 600 KM. Pojazd waży zaledwie tysiąc kg
EF7 Vision Gran Turismo Concept
Alpine A110 Berlinette (z lewej). Renault wraca do tradycji i pokazuje nowe wcielenie Alpine (dawny model po prawej). Auto waży tylko 1080 kg, ma silnik 1,8 turbo o mocy 247 KM. Do „setki" przyspiesza w 4,5 sekundy, rozpędza się do 250 km/h. Na rynku pojawi się pod koniec 2017 r. Plan przewiduje powstanie tylko 1955 egz.
Bentley EXP 12. Elektryczny bolid z bardzo luksusowym wyposażeniem. Producent nie podaje danych, bo to raczej propozycja, jak mogą w przyszłości wyglądać jego samochody.
Wnętrze Bentleya EXP 12.
Ferrari 812 Superfast. Ten model zastępuje F12. Sprint 0-100 km/h trwa tylko 2,9 sekundy! Prędkość maksymalna wynosi ponad 340 km/h.
Auto jest napędzane silnikiem V12, umieszczonym za przednią osią. Pojemność 6,5 litra i 800 KM mocy. Silnik współpracuje z udoskonaloną siedmiostopniową, dwusprzęgłowa skrzynią biegów. Model 812 Superfast jest pierwszym Ferrari wyposażonym w elektryczne wspomaganie kierownicy.
McLaren 720S – karoseria typu monocoque z włókien węglowych. Silnik 4-litrowy o mocy 710 KM, prędkość maksymalna ok. 340 km/h. Bolid ma specjalny program do driftowania.
McLaren 720S
Pagani Huayra Roadster. Silnik V12 o poj. 6 litrów biturbo o mocy 764 KM przygotowany przez Mercedes-AMG. Powstanie tylko 100 egz. tego superauta. Każde kosztuje 2,2 miliona euro.
Zenvo TS1 GT. Model zbudowany przez duńską firmę. Silnik V8 o poj. 5,8 litra. Moc – 1163 KM. Do „setki" potrzebuje zaledwie 2,8 sekundy. Prędkość maksymalna – 375 km/h.
Zenvo TS1 GT
Renault Trezor. Auto po raz pierwszy pokazano wcześniej – jesienią 2016 r. w Paryżu. Saochód elektryczny o mocy 350 KM. Do „setki" potrzebuje tylko 4 sekundy. Oryginalny sposób wsiadania – unosi się górna część karoserii z dachem, szybą i maską
Lexus LC 500 – luksusowe coupe o długości 4,76 metra, z potężnym 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 467 KM pod maską. Lexus LC 500 ma napęd na tylne koła. Przekazywanie mocy na tylną oś odbywa się poprzez 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która zmienia przełożenia równie szybko, jak skrzynie dwusprzęgłowe.
Porsche 911 GT3. Silnik 4-litrowy o mocy 500 KM. Prędkość maksymalna to 317 km/h, a przyspieszanie do „setki" w czasie 3,2 sekundy.
Audi RS5 DTM. Auto dostosowane konstrukcyjnie do nowych przepisów. Silnik 4-litrowy, V8 o mocy ok. 500 KM. Obniżone zawieszenie.
Aston Martin Rapide AMR – pod maską silnik 6-litrowy, V12 o mocy 600 KM. Prędkość maksymalna – 340 km/h