- Pod względem stylistycznym modyfikacje Outlandera mają charakter ewolucyjny
- Model e-Evolution concept wygląda futurystycznie i dokładnie taki jest
- Za napęd e-Evolution odpowiadają trzy silniki elektryczne
Elektromobilność to niezwykle modny ostatnio temat w branży motoryzacyjnej, a Mitsubishi może pochwalić się ponad 50-letnim doświadczeniem w tej dziedzinie. Nic dziwnego, że właśnie samochody wykorzystujące ten rodzaj napędu zostały głównymi bohaterami tegorocznej ekspozycji japońskiej marki.
Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Hybrydowa wersja Outlandera to obecnie najpopularniejszy na świecie SUV z napędem spalinowo-elektrycznym typu plug-in. Flagowy model marki w pierwszej swojej odsłonie trafił na rynek w 2013 i od tamtej pory to nie tylko także najpopularniejszy SUV typu plug-in w Europie, lecz również najpopularniejszy samochód, uwzględniając wszystkie segmenty rynkowe, który można ładować ze zwykłego gniazdka elektrycznego. Po 5 latach obecności na rynku przyszedł czas na gruntowne odświeżenie modelu, które wzmocni jego pozycję w tym coraz bardziej konkurencyjnym segmencie. Co zatem zmieniono?
Pod względem stylistycznym modyfikacje mają charakter ewolucyjny. Dotyczą głównie pasa przedniego z nowymi ledowymi reflektorami, oprawami świateł przeciwmgielnych i mocniej narysowanym grillem. Nowe są również 18-calowe alufelgi i powiększony tylny spoiler. We wnętrzu odświeżony wygląd zyskała deska rozdzielcza, a tapicerka z pikowanej skóry nadaje mu bardziej ekskluzywny charakter.
Gruntowna zmiana dotyczy układu napędowego, gdzie w miejsce 2-litrowego silnika benzynowego pojawił się nowy motor 2.4 pracujący w cyklu Atkinsona. Aż o 15 proc. zwiększono pojemność akumulatora trakcyjnego (do 13,8 kWh), o 10 proc. wzrosła moc tego akumulatora i o tyle samo wydajność generatora oraz moc tylnego silnika elektrycznego. Zasięg na akumulatorach nadal będzie oscywać w granicach 50 km. Do znanych z dotychczasowej generacji trybów pracy układu jezdnego Normal i 4WD LOCK dodano SPORT i SNOW, pozwalające na odpowiednio bardziej dynamiczną lub bezpieczniejszą jazdę w zależności od warunków drogowych.
Auto w sprzedaży pojawi się wczesną jesienią tego roku i wówczas poznamy szczegółowe informacje na temat osiągów nowego Outlandera PHEV.
Mitsubishi e-Evolution concept
Po raz pierwszy został zaprezentowany w październiku ub. roku na salonie samochodowym w Tokio, a w Genewie zalicza europejski debiut. Wygląda futurystycznie i dokładnie taki jest. Samochód wyznaczający kierunek rozwoju i łączący najlepsze zalety SUV-ów i aut elektrycznych.
Jego design oparty jest na filozofii „Robust & Ingenious” (Solidny i pomysłowy), która ma charakteryzować najnowsze modele japońskiej marki. Jest wyrazisty, oryginalny, ale i funkcjonalny. Wysunięte maksymalnie w rogi nadwozia koła zdradzają dobre właściwości trakcyjne, a mocno pochylona szyba przednia dynamiczne usposobienie. Pod widocznym z przodu szklanym grillem umieszczono kamery i czujniki wspierające pokładowe systemy bezpieczeństwa i inteligentnej jazdy.
We wnętrzu uwagę przykuwa duży płaski ekran dominujący niemal na całej szerokości deski rozdzielczej będący multimedialnym centrum informacyjnym dla kierowcy oraz dwa mniejsze po bokach pokazujące przestrzeń przed i za samochodem. Co ciekawe, dzięki zaawansowanemu systemowi opartemu na sztucznej inteligencji auto nie tylko czuwa nad tym, co dzieje się wokół samochodu, lecz także potrafi wspierać kierowcę i podpowiadać mu zachowania zwiększające zarówno bezpieczeństwo jak i przyjemność z prowadzenia. Co więcej, sztuczna inteligencja potrafi analizować umiejętności kierowcy i samodzielnie budować program szkolenia, stając się swego rodzaju wirtualnym instruktorem.
Za napęd e-Evolution odpowiadają trzy silniki elektryczne: jeden z przodu i dwa przy tylnej osi zasilane bateriami o wysokiej pojemności umieszczonymi pod podłogą. Nad pracą całości czuwa rozbudowany układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control), który jest unikalną konstrukcją Mitsubishi.
Ważna informacja: e-Evolution concept jest jeżdżącym prototypem, a zastosowane w nim rozwiązania techniczne trafią do nowych elektrycznych modeli marki, które pojawią się na rynku w ciągu najbliższych 5 lat.