Mercedes-Benz C220d 4MATIC i Renault Scenic dCi 150 – oba samochody z dieslami, osiągnęły po trzy gwiazdki. Audi A4 Avant g-tron – pierwszy badany samochód CNG – również trzy gwiazdki. Opel/Vauxhall Corsa z benzyniakiem 1.0 zasłużył na cztery gwiazdki, a Nissan Leaf – jedyny pojazd z napędem elektrycznym w tej sesji - osiągnął maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Diesle wcale nie takie brudne

W ostatnich latach olej napędowy został napiętnowany jako „brudne” paliwo. Jednak Mercedes C220d 4MATIC pokazuje, że wcale nie musi tak być. Samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów za indeks „Czyste powietrze"" – taki sam jak pojazdy elektryczne.

Mercedes zasłużył na 3 gwiazdki w ogólnej ocenie, ponieważ jego wydajność w zakresie efektywności energetycznej jest gorsza w kategorii „Czyste powietrze”, ale wciąż akceptowalna dla takiego samochodu. Ten wynik pokazuje, że nowe samochody z silnikami Diesla mogą mieć wyjątkowo niską emisję zanieczyszczeń.

Audi A4 Avant g-tron jest zasilane CNG (gaz ziemny) i otrzymało również 3 gwiazdki. Obecnie samochód spełnia normę emisji spalin Euro 6b. Takie samochody nadal można sprzedawać w Unii Europejskiej, ale szybko trzeba je zmodernizować, żeby spełniały wymagania normy Euro 6d. Green NCAP przetestuje zaktualizowany model tak szybko, jak to możliwe.

Wprawdzie Audi g-tron działa prawie wyłącznie na CNG, ale ma również niewielką rezerwę benzyny, aby w razie konieczności dostać się do najbliższej stacji paliw. Przetestowano oba tryby paliwa. Okazało się, że wynik i ocena w oparciu o wyniki CNG z karami za używanie benzyny były jednak gorsze.

Corsa piątej generacji otrzymała cztery gwiazdki. To wynik godny uznania dla pojazdu z silnikiem benzynowym. Samochód sprawdza się szczególnie dobrze w zakresie kontroli emisji zanieczyszczeń.

W kwestii kontroli emisji zanieczyszczeń imponującą ocenę otrzymało również Renault Scenic z silnikiem Diesla. Jednak w ogólnej klasyfikacji francuski model zasłużył na 3 gwiazdki. Stracił możliwość uzyskania lepszej noty tylko z racji słabszego wyniku w „Efektywności energetycznej”.

Nissan Leaf – "elektryki" na razie na 5 gwiazdek

Nissan Leaf drugiej generacji to już trzeci pojazd elektryczny testowany przez Green NCAP. Samochód osiągnął pełne pięć zielonych gwiazdek. Obecnie Green NCAP nie bierze pod uwagę energii związanej z wytwarzaniem energii elektrycznej lub produkcją paliwa. Dzięki temu samochody elektryczne oferują obecnie najczystszą i najbardziej wydajną motoryzację.

Green NCAP ma nadzieję, że będzie w stanie ocenić emisję wraz z energią niezbędną do wyprodukowania prądu, a docelowo cały cykl życia pojazdów, aby dać konsumentom jeszcze bardziej realistyczny obraz ich emisji.