To druga odsłona modelu Ioniq, który w sumie oferowany będzie z trzema różnymi rodzajami napędu do wyboru: hybrydowym (jest już w sprzedaży), elektrycznym (właśnie debiutuje) oraz elektrycznym z możliwością doładowania baterii z zewnętrznego źrodła prądu.

Samochód wyposażono w polimerowe akumulatory litowo-jonowe oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 295 Nm. Pełnego naładowanie baterii, w zależności od źródła zasilania, trwa od 30 minut do 12 godzin. Maksymalny zasięg pojazdu wynosi 280 km (dane producenta).

Hyundai na prąd, tak jak pozostałe modele marki, jest objęty pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów (z pięcioletnią kontrolą techniczną i ośmioletnim assistance). Na akumulatory producent udziela gwarancji na okres ośmiu lat.

Ioniq Electric oferowany jest w dwóch, bogatych wersjach wyposażeniowych Premium i Platinum - kosztuje odpowiednio 149 900 zł oraz 165 500 zł. Samochód jest dostępny w kredycie dla klientów indywidualnych oraz leasingu dla firm. W przygotowaniu są kolejne formy finansowania: Hyundai Abonament oraz wynajem długoterminowy.

Na Hyundaia z napędem elektrycznym można już składać zamówienia, jednak na odbiór samochodu trzeba będzie jeszcze poczekać. Pierwsze egzemplarze modelu Ioniq Electric trafią do polskich salonów w kwietniu 2017 roku.