W październiku 2012 r. w Polsce sprzedano 21 961 nowych samochodów osobowych i jets to o 17,21 proc. więcej niż miesiąc wcześniej, ale o 2,15 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku. Od stycznia br. sprzedano 226 714 aut i jest to o 1,59 proc. więcej

W zakupach spadł udział klientów indywidualnych, którzy stanowili 38,09 proc., co oznacza, że pod koniec roku nowe samochody kupują przede wszystkim firmy.

Agresywna polityka marek koreańskich przynosi rezultaty

Przed miesiącem informowaliśmy, że w rankingu rejestracji aut na klientów indywidualnych Kia zarejestrowała 734 auta, a wynik ten był tylko o 35 egz. gorszy od zanotowanego przez lidera rynku - Skodę. W październiku padła jednak kolejna bariera. Koreańczycy stali się najpopularniejszą marką wśród indywidualnych nabywców, którzy kupili i zarejestrowali 792 auta, o 58 sztuk więcej niż ich rywal z Czech. Od stycznia do października w rankingach nadal jednak niepodzielnie rządzi Skoda. Jej auta zarejestrowało 11 460 osób wobec 8 227nabywców rejestrujących Kię.

Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. Skoda zarejestrowała 27 556 sztuk, o 6,12 proc. więcej niż przed rokiem

Volkswagen zarejestrował 18 864 nowe samochody osobowe, o 21,71 proc. więcej niż przed rokiem. Wszystko wskazuje jednak na to, że mimoimponującego wzrostu grupa Volkswagena w Polsce (głównie Skoda, Volkswagen i Audi) nie osiągnie w tym roku oczekiwanego kilka miesięcy wcześniej przez dilerów wzrostu udziału w rynku na poziomie 30 proc. Obie popularne marki miały na koniec października 20,47 proc. udziału w rynku nowych aut osobowych. Doliczenie do tego wyniku 1,88 proc. udziału wywodzącej się z segmentu premium marki Audi niewiele tu zmienia. Nadal w kryzysie znajduje się włoski Fiat, który aktualnie zajmuje daleką 9 pozycję

W klasie premium najpopularniejsze są auta BMW. W kraju zarejestrowano 4 493 sztuki (+ 20,65 proc.). Na drugiej pozycji znalazło się Audi. Marka zarejestrowała 4 268 samochodów, o 32,59 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce na podium na koniec października przypadło w udziale Mercedesowi. Koncern ze Stuttgartu zarejestrował w Polsce 4 043 auta. To wynik o 15,12 proc. lepszy od zanotowanego w takim samym okresie 2011 r. Na czwartej pozycji od kilku miesięcy znajduje się Volvo, ubiegłoroczny lider segmentu premium. Wydziały komunikacji zarejestrowały 3 691 aut tej szwedzkiej marki, co oznacza spadek o 11,53 proc.