To dwudrzwiowe coupe, które powstało dla uczczenia dziesięciolecia szwedzkiego producenta. Stąd w jego nazwie pojawiło się rzymskie X. Auto miało być ofertą dla amerykańskich użytkowników. Wcześniejsze modele bowiem nie spełniały tamtejszych norm bezpieczeństwa, ani tym bardziej ograniczeń związanych z emisją szkodliwych spalin.
W tym modelu konstruktorzy zwiększyli sztywność całej struktury oraz poprawili aerodynamikę nadwozia. Zmodyfikowana została jednostka napędowa oraz układ dolotowy i wydechowy. Zrezygnowano z bloku silnika sprowadzanego dotychczas od Forda i zastąpiono go własną konstrukcją.
Ostatecznie ośmiocylindrowy widlasty silnik benzynowy o pojemności skokowej 4.7 l utrzymał moc 806 KM, ale udało się do 394 km/h zwiększyć prędkość maksymalną auta i z 3,8 do 3,4 sekundy zmniejszyć przyspieszenie od 0 do 100 km/h.
Próby mające na celu ustanowienie nowych rekordów prędkości realizowane były przez brytyjski Top Gear. Pierwsza próba nie przyniosła spodziewanego rezultatu, druga skończyła się wypadnięciem tajemniczego Stiga z toru, a dopiero trzecia, po modernizacji tylnego spoilera, przyniosła rekord.
Koenigsegg CCX ma długość 4293 mm, szerokość 1996 mm i wysokość 1120 mm, przy rozstawie osi 2660 mm. Masa własna pojazdu to 1180 kg.