Wzrost sprzedaży hybryd o 16 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku potwierdza coraz większą popularność alternatywnych napędów w Europie. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty i Lexusa na kontynencie zamknie się w tym roku liczbą 200 tys. samochodów, podczas gdy jeszcze w 2010 roku wynosiła zaledwie 70 tys. aut.

- Europejscy klienci są coraz bardziej świadomi przewag napędu hybrydowego nad konwencjonalnym – powiedział Karl Schlicht, Executive Vice-President Toyota Motor Europe. – Już niedługo nasza oferta rozszerzy się do 16 modeli hybrydowych, należących do 60 proc. obecnych na rynku segmentów. Jesteśmy przygotowani na zaspokojenie potrzeb różnych kierowców. Niedawno łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Europie przekroczyła milion egzemplarzy, zaś na świecie 8 milionów. Auta hybrydowe stanowią siłę napędową naszego stabilnego wzrostu na kontynencie, szczególnie w Europie Zachodniej i Centralnej.

Toyota odnotowała także znaczący wzrost całkowitej sprzedaży wszystkich swoich modeli. Liczba 662 tys. samochodów sprzedanych w ciągu 9 miesięcy 2015 roku oznacza wzrost o 4,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. W państwach Europy Centralnej sprzedaż zwiększyła się aż o 10 proc.

Modele hybrydowe na rynku europejskim

Hybrydy stanowią obecnie 23% całkowitej sprzedaży Toyoty i Lexusa na europejskim rynku. W analogicznym okresie poprzedniego roku ich udział wynosił 20 proc.

Ogromny wzrost popularności – aż o 25 proc. – zanotował Yaris Hybrid. Po 9 miesiącach model osiągnął 53 tys. sprzedanych egzemplarzy. Już co trzeci Yaris kupowany w Europie jest hybrydą.

W tym roku hybrydowa oferta Toyoty zostanie rozszerzona o kolejne przełomowe rozwiązanie w dziedzinie nowoczesnych napędów. W Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii debiutuje właśnie Toyota Mirai, pierwszy seryjny samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wprowadzając na rynek tę wyprzedzającą swoje czasy technologię Toyota przyspiesza nadejście epoki czystej, przyjaznej motoryzacji. Japoński producent kontynuuje ścieżkę technologicznego rozwoju obraną 18 lat temu, wraz z debiutem hybrydowej Toyoty Prius.

Hybrydy Toyoty w Polsce – kolejny rok wzrostu

Samochody hybrydowe Toyoty cieszą się rosnącą popularnością także w Polsce. W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2015 roku Polacy kupili 2223 egzemplarze Toyoty Auris z napędem hybrydowym, co stanowi 26 proc. dotychczasowej całkowitej sprzedaży Aurisów (8392 egzemplarze).

- Jeśli odniesiemy je do zeszłorocznych wyników w całym roku (1636 sprzedanych kompaktowych hybryd Toyoty), zrozumiemy, że jest to ogromny wzrost, który do końca 2015 roku przekroczy 35 proc. - twierdzi Robert Mularczyk, PR Manager Toyoty Motor Poland odpowiedzialny za program rozwoju hybryd w polskim oddziale koncernu - Wersja hybrydowa tego modelu po faceliftingu, dostępna od lipca 2015 roku, cieszy się jeszcze większą popularnością wśród klientów indywidualnych i małych firm – co drugi sprzedany Auris to hybryda. Dlatego śmiało prognozujemy sprzedać do końca roku rekordową liczbę 2700 Aurisów Hybrid – kontynuuje Mularczyk.

Hybrydowy Yaris znalazł 877 nabywców, co stanowi 10 proc. całkowitej sprzedaży tego modelu, która wyniosła 8951 aut. Aż 16 proc. miejskich Toyot, które trafiły do klientów indywidualnych i małych firm, miały napęd hybrydowy. W ubiegłym roku salony opuściło 680 hybrydowych Yarisów. W tym roku Toyota zamierza podwoić ten wynik, osiągając pułap 1100 egzemplarzy.

Dotychczasowy poziom sprzedaży dwóch najważniejszych w Polsce modeli hybrydowych już przekroczył wyniki uzyskane w ubiegłym roku. Oznacza to, że 2015 będzie kolejnym rekordowym rokiem wzrostu popularności hybryd w Polsce.