Firma analityczna Samar opublikowała wstępne, częściowe wyniki rejestracji z września (20 dni). Widać już ogromne tąpnięcie względem sierpnia. Przypomnijmy, że przez 20 dni sierpnia zarejestrowano blisko 30 tys. aut, tj. o 75 proc. więcej niż rok wcześniej. To jednak nie tylko zasługa bardzo dużych rabatów i promocji, ale także w sporej mierze zasługa samych dystrybutorów, którzy blisko 29 proc. aut zarejestrowali w tym okresie na siebie!

W tym samym okresie września (20 dni) w kraju zarejestrowanych zostało 14 331 samochodów osobowych, czyli niespełna połowę tego, co miesiąc wcześniej i o 26,56 proc. mniej niż przed rokiem. Jednocześnie oznacza to, że zamieszanie z normą WLTP spowodowało, że będzie to pierwszy od 42 miesięcy spadek rejestracji. Jedno się nie zmienia, nadal numerem jeden na polskim rynku jest czeska Skoda.

Największy spadek zanotował Volkswagen, którego wynik jest aż o blisko 72 proc. gorszy niż w tym samym okresie zeszłego roku. Równię dużo stracił Opel (spadek o pond 49 proc.). Za to Dacia jako jedyna marki z pierwszej dziesiątki zanotowała imponujący wzrost na poziomie blisko 33 procent.

Oto pierwsza 10-tka wrześniowego zestawienia (rejestracje od 1 do 20 września):

Miejsce Marka Liczba rejestracji Różnica - rok do roku
1 Skoda 2 361 szt. -9,23%
2 Toyota 1 966 szt. -4,19%
3 Kia 991 szt. -11,75%
4 Ford 808 szt. -11,40%
5 Hyundai 800 szt. -9,50%
6 Dacia 792 szt.  32,89%
7 Renault 749 szt. -17,87%
8 Opel 643 szt. -49,05%
9 Volkswagen 634 szt. -71,98%
10 BMW 605 szt. 1,00%

Dodajmy, że nadal można liczyć na bardzo interesujące oferty sprzedaży aut przez dealerów. Tyle że w tej chwili niektóre z tych samochodów sprzedawane są jako już zarejestrowane, a więc z rozpoczętą gwarancją. Dealerzy proponują jednak dodatkowe korzyści, które mają zrekompensować tę niedogodność. Dodatkową jest fakt, że są to modele, które nie spełniają najnowszych norm emisji spalin.