Powód? Realia rynku i słabnąca popularność Evo wśród klientów. Auto debiutowało w 1992 roku i przez 22 lata produkcji doczekało się 10 generacji. Obecna została wypuszczona w 2007 roku i jest dostępna w sprzedaży w wersjach o mocy od 295 do 400 KM.

W sumie sprzedano ponad 250 tys Lancerów popularnie nazywanych "Evo". W Japonii 92 tys. a na pozostałych kontynentach 154 tys. Obecny model będzie produkowany do końca 2014 roku.

A co z plotkami na temat kolejnej generacji Evolution? Jeśli w ogóle powstanie to będzie to hybryda w technologii PHEV (podobnie jak w przypadku Outlandera). Na razie jednak to tylko plotki.

Lancer Evolution utrwalił się w naszej świadomości jako pełnokrwista rajdówka i samochód dający mnóstwo frajdy z jazdy. Za kierownicą Mitsubishi Tommi Makinen zdobył cztery tytuły Rajdowego Mistrza Świata WRC (1996-1999). Przez wiele lat Lancer Evo dominował w rajdowej grupie N na wszystkich kontynentach. Ponadto święcił triumfy w wyścigach, zgromadził wokół siebie potężną grupę miłośników i przez lata miał tylko jednego równego sobie konkurenta: Subaru Imprezę STI.

Z okazji tej niewesołej informacji przygotowaliśmy sondaż. Pytanie jest bardzo proste - która generacja Mitsubishi Lancera Evolutiona jest najlepsza? Wystarczy odpalić galerię i zagłosować.