GLA to najmniejszy z piątki SUV-ów oferowanych przez Mercedesa. Zbudowano go na bazie nowej klasy A, a zaprezentowano jesienią 2013 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.
GLA wyposażono w nowoczesny napęd na obie osie 4MATIC. Niestety, tylko 3 wersje mają ten rodzaj napędu, pozostałe oferowane są z napędem na przód.
Do wyboru są silniki benzynowe o pojemności 1.6 lub 2 litry. Najsłabsza wersja GLA 200 (nazwa jest myląca, bo chodzi o silnik 1.6) ma moc 115 KM, a najmocniejsza jednostka benzynowa w GLA 250 (silnik 2-litrowy) rozwija 211 KM.
Mercedesa GLA mogą napędzać także silniki Diesla o pojemności 2.2 litra. Słabszy (GLA 200 CDI) rozwija moc 136 KM, a mocniejszy (GLA 220 CDI) - 170 KM.
Najtańszy do zamówienia już teraz, a do odebrania w marcu 2014 roku, jest model GLA 200 - 115 KM i tylko z przednim napędem. Kosztuje 114 500 zł.
GLA 250 - 170 KM i napęd tylko na przód kosztuje 134 tys. zł, a ta sama wersja z napędem na 4 koła (4MATIC) wyceniona została na 141 900 zł.
Mercedesy GLA z silnikami Diesla pod maską są jeszcze droższe: 136-konny GLA 200 CDI z napędem na przód kosztuje 145 tys. zł, a ta sama wersja z napędem na 4 koła jest o 10 tys. zł droższa.
170-konny GLA 220 CDI z napędem na przód wyceniono na 157 tys. zł, a za wersję 4MATIC trzeba dopłacić 9500 zl.