MX-30 to wyjątkowy model w gamie Mazdy. Nie tylko dlatego, że jest to pierwszy w pełni elektryczny samochód japońskiej marki oferowany na polskim rynku. O wyjątkowości pojazdu świadczy także stylistyka nadwozia. Wprawdzie jest to pięciodrzwiowy SUV, ale dostęp do tylnego rzędu siedzeń możliwy jest przez drzwi węższe niż przednie, a w dodatku otwierane do tyłu. W ten sposób zapewniono łatwe zajmowanie miejsc przez pasażerów tylnego rzędu siedzeń.

Kiedy już znajdziemy się we wnętrzu, docenimy wysoką jakość materiałów wykończeniowych, wygodne fotele, a także efektowną stylistykę deski rozdzielczej oraz bezproblemową obsługę urządzeń pokładowych. Podczas jazdy dochodzą do tego jeszcze doznania akustyczne. To auto elektryczne, więc w dobrze wygłuszonej kabinie jest zdecydowanie ciszej niż w spalinowym odpowiedniku. Podczas jazdy Mazda MX-30 odtwarza z głośników cichy, ale przyjemny dźwięk silnika.

Mazda MX-30 – pod maską 145 KM

Mazda MX-30 ma pod maską elektryczny silnik generujący 145 KM. To wystarczy do rozpędzenia pojazdu od 0 do 100 km/h po 9,7 s oraz uzyskania prędkości maksymalnej wynoszącej 140 km/h. Jednak w przypadku elektrycznego modelu równie ważne jak osiągi jest zasięg przy akumulatorach naładowanych w 100 proc. Mazda MX-30 ma baterie o pojemności 35,5 kWh, a to wystarczy na uzyskanie maksymalnego zasięgu na poziomie 200 km. To więcej, niż potrzebujemy dziennie do załatwiania codziennych potrzeb (według danych Mazdy, Europejczyk przejeżdża dziennie średnio ok. 48 km). Japoński producent zastosował ideę "rightsizingu". Mała, lekka bateria sprawia, że to naprawdę ekologiczny elektryk.

Ważną zaletą japońskiego auta jest również zestrojenie zawieszenia. Dopracowana konstrukcja skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. W efekcie niezależnie od tego, czy pokonujemy poprzeczne czy wzdłużne wyboje, pasażerowie nie odczuwają nawet najmniejszych oznak obniżenia komfortu jazdy.

Mazda MX-30 – Ekodopłata

Ekodopłata Mazdy dla klientów indywidualnych wynosi 10 000 zł. W ten sposób japońska marka wspiera dopłatę rządową w ramach programu "Mój elektryk", która w najwyższej formie może wynieść do 27 tys. zł (dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny). Po zsumowaniu obu ulg nowa Mazda MX-30 może być dostępna dla klientów indywidualnych już od 105 900 zł, czyli w cenie podstawowej wersji benzynowej Mazdy CX-30.

W oczekiwaniu na start programu rządowego wsparcia samochodów elektrycznych dla klientów instytucjonalnych, Mazda Motor Poland wprowadza swój program także dla firm. Wysokość Ekodopłaty Mazdy do pierwszego elektrycznego modelu MX-30, bez względu na wybrany poziom wyposażenia, wynosi 18 750 zł brutto i jest równa podstawowej kwocie dopłaty rządowej zapowiedzianej w ogłoszonym w miniony piątek programie "Mój elektryk".

Dodatkowo elektryczna Mazda MX-30 z Ekodopłatą jest dostępna w różnych formach atrakcyjnego finansowania w postaci kredytu dla klientów indywidualnych (od 882 zł miesięcznie) lub leasingu dla firm (od 746 zł netto miesięcznie).

*Ekodopłata Mazdy zostanie przyznana pierwszym 150 klientom na samochód z rocznika 2021 w dowolnej wersji wyposażenia, gotowy do odbioru lub zamówiony do produkcji.