>> Poznaj lepiej zupełnie nową Mazdę MX-30

Mazda MX-30 to wyjątkowy model w gamie japońskiej marki. Nie tylko dlatego, że jest to pierwszy w pełni elektryczny samochód japońskiej marki oferowany na polskim rynku. O wyjątkowości pojazdu świadczy także stylistyka nadwozia. Wprawdzie jest to pięciodrzwiowy SUV, ale dostęp do tylnego rzędu siedzeń możliwy jest przez drzwi węższe niż przednie, a w dodatku otwierane do tyłu. W ten sposób zapewniono łatwe zajmowanie miejsc przez pasażerów tylnego rzędu siedzeń.

>> Mazda MX-30 z Ekodopłatą - sprawdź szczegóły oferty

Kiedy już znajdziemy się we wnętrzu docenimy wysoką jakość materiałów wykończeniowych, wygodne fotele, a także efektowną stylistykę deski rozdzielczej oraz bezproblemową obsługę urządzeń pokładowych. Podczas jazdy dochodzą do tego jeszcze doznania akustyczne, a… właściwie ich brak. Przecież to jest auto elektryczne, a zatem w środku pozostaje cicho także, gdy podróżujemy z dużą prędkością.

Mazda MX-30 – pod maską 145 KM

Mazda MX-30 ma pod maską elektryczny silnik generujący 145 KM. To wystarczy do rozpędzenia pojazdu od 0 do 100 km/h po 9,7 s oraz uzyskania prędkości maksymalnej wynoszącej 140 km/h. Jednak w przypadku elektrycznego modelu równie ważne jak osiągi jest zasięg przy akumulatorach naładowanych w 100 proc. Mazda MX-30 ma baterie o pojemności 35,5 kWh, a to wystarczy na uzyskanie maksymalnego zasięgu na poziomie 200 km. To więcej, niż potrzebujemy dziennie do załatwiania codziennych potrzeb (według danych Mazdy, Europejczyk przejeżdża dziennie średnio ok. 48 km). Japoński producent zastosował ideę „rightsizingu”. Mała, lekka bateria sprawia, że to naprawdę ekologiczny elektryk

>> Elektryczny SUV już za 810 zł netto za miesiąc

Ważną zaletą japońskiego, elektrycznego auta jest również zestrojenie zawieszenia. Dopracowana konstrukcja skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. W efekcie niezależnie od tego, czy pokonujemy poprzeczne czy wzdłużne wyboje, pasażerowie nie odczuwają nawet najmniejszych oznak obniżenia komfortu jazdy.

Mazda MX-30 – Ekodopłata

Ekodopłata Mazdy wynosi 18 750 zł i jest to maksymalna wartość dofinansowania rządowego, jaką przewidywał pilotażowy program wprowadzony pod koniec czerwca. Różnica jest taka, że dopłata Mazdy przyznawana jest każdemu klientowi (także firmom) bez konieczności wypełniania skomplikowanych wniosków i zawierania długich umów na posiadanie samochodu. To oznacza, że do końca października 2020 r. rekomendowana cena MX-30 wynosi od 124 150 zł brutto za bogato wyposażoną wersję Kai.

>> Tylko w październiku - 18 750 zł Ekodopłaty

Dodatkowo elektryczna Mazda z ekodopłatą jest dostępna w różnych formach atrakcyjnego finansowania w postaci kredytu lub leasingu z wpłatą własną od 0 do 30 proc., w tym w leasingu SkyPremium Go – od 810 zł netto miesięcznie.

 Foto: Auto Świat