Auto jest odrestaurowane, w stanie fabrycznym i w pełni oryginalne. Usunięto tylko emblematy i detale ze swastykami. Są też dokumenty potwierdzające, że Mercedes 770K Grosser Offener Tourenwagen był zamówiony dla Hitlera. Zamówienie złożył jego kierowca we wrześniu 1938 r., a niecały rok później – 29 lipca 1939 r. luksusowe kabrio trafiło do Berlina do Kancelarii Rzeszy.
Mercedes 770K został opancerzony, m.in. szyby wykonano z laminowanego szkła o grubości 30 mm, drzwi i boczne elementy nadwozia chronione były pancerzem zamontowanym pod blachą karoserii, pancerz umieszczono także w podwoziu auta.
Mercedes 770K ma 6 metrów długości, 2070 mm szerokości i 1800 mm wysokości (przy zamkniętym dachu). Rozstaw osi wynosi 3880 mm. Auto po opancerzeniu ważyło 4780 kg. Pod długą maską zamontowano benzynowy silnik 8-cylindrowy, rzędowy o pojemności 7,7 litra i mocy 155 KM (po załączeniu sprężarki moc wzrastała do 230 KM).
Mercedesy 770 nieopancerzone osiągały prędkość 170 km/h, egzemplarze opancerzone – do 80 km/h. W aucie Hitlera zamontowano bak o pojemności 300 l – wystarczał nawet na dłuższe trasy, choć spalanie było wysokie – ok. 40 l/100 km.
Mercedesy 770 były najdroższymi modelami oferowanymi w latach 30. przez Mercedesa, kosztowały ok. 40 tys. RM. W latach 1938-43 wyprodukowano 88 egz. serii drugiej (W 150), w tym najwięcej odmian Tourenwagen – 46 szt.
Mercedes 770K wystawiony na aukcji w Arizonie to jeden z pięciu ocalałych modeli Offener Tourenwagen, jednocześnie jeden z trzech będących w prywatnych rękach.
Ciekawa jest historia auta, którym poruszał się od października 1939 r. Adolf Hitler. Po raz pierwszy Hitler jechał nim 6 października 1939 r. do Kancelarii Rzeszy. Kolejny udokumentowany przejazd to parada w Monachium 18 czerwca 1940 r. z okazji wizyty Benito Mussoliniego.
Po zakończeniu II wojny światowej Mercedes Hitlera został zajęty przez wojska amerykańskie i umieszczony w porcie Le Havre (Francja). W 1946 r. Mercedes 770K „wyemigrował" do USA, gdzie kilkakrotnie zmieniał właścicieli. W latach 70. został odrestaurowany – z tamtego okresu zachowała się notatka, że na liczniku przebiegu jest zaledwie 33 309 km.
Ile jest wart Mercedes 770K? Podobne modele na aukcje trafiają bardzo rzadko, osiągają ceny w granicach 8-10 milionów dolarów. Fakt, że egzemplarzem wystawionym w Arizonie poruszał się Hitler, może podnieść cenę.
Właściciel samochodu zadeklarował, że 10 proc. dochodu ze sprzedaży przeznaczy na cele edukacyjne dotyczące historii Holocaustu.
W galerii zdjęcia Mercedesa 770K Grosser Offener Tourenwagen.
Mercedes 770K Grosser Offener Tourenwagen z 1939 r. zamówiony dla Hitlera – deska rozdzielcza z zegarami
Mercedes 770K Grosser Offener Tourenwagen z 1939 r. zamówiony dla Hitlera – wpis w dokumentach, że auto przeznaczone było dla Fuhrera (szefa partii) i Kanclerza Rzeszy
Mercedes 770K Grosser Offener Tourenwagen z 1939 r. zamówiony dla Hitlera – 18 czerwca 1940 r. Monachium. Hitler towarzystwie Musoliniego w Mercedeseie 770K
Mercedes 770K Grosser Offener Tourenwagen z 1939 r. zamówiony dla Hitlera